Hævning af kloak og regnvands dæksel i indkørsel

Hej Lav-det-selv.

Jeg er ved at få lavet ny belægning i indkørslen og i den forbindelse skal jeg have hævet de to dæksler til henholdsvis kloak og regnvand.

Jeg er bare ikke helt med på hvordan man gør det og derfor håber jeg der er nogle herinde der kan hjælpe.

Jeg har lavet nogle håndtegnede tegninger som jeg håber i kan se hvad skal forestille.

Tallet i siderne er til slut overflade af den nye belægning. 

Jeg mangler også en pænere afslutning, da det ene dæksel lige nu er et beton dæksel og det andet et gammel rusten jern dæksel.

Hvorledes kan dette laves?


På forhånd tak for alt den hjælp jeg kan få. :-) 


Mvh

Jakob


Jakob
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må vælge hvad du vil ofre. Det er meget let at købe nye flotte støbejernsdæksler, men de koster. Alternativt køb et betondæksel mere.

Du kan købe plast- eller betonforhøjerringe samme sted som de sælger dæksler. De findes også kileformede, så der kan rettet op på en lidt skrå overflade.


Søren O

Så skal der skæres af brønden under terræn.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har fundet dette dæksel, som jeg evt godt kunne bruge.

Dæksel

Har bare lidt svært ved at finde ud af om det kan holde til der kan køre en bil henover? 


Jakob

Ja så begynder det at blive lidt svært. Jeg tror ikke at det tynde uarmerede betondæksel kan holde til en bil.

Det er også meget stor forskel på højderne til belægningen ved denne brønd. Det enkleste ville være som Faight skriver - skære af betonkeglen. Dette kunne så gøres "skævt", så du kan rette det sidste op med en tynd plastring / plastkile, og så blot bruge et standard betondæksel.


Søren O
Annonce

Og har i evt et eksempel på et standard betondæksel?   

Mvh Jakob


Jakob

Evt i antracit, da vores belægning er ibf 30x30 i antracit farve.

Mvh Jakob


Jakob

Når du skal køre med bil over dækslet, og det ikke må være ret tykt, skal du nok se på:

Dæksel



fase

Kommer jo an på hvor stort dækslet er hvad løsning du skal vælge


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis