MDF plade til amerikanerkøleskab

Hej alle

Som navnet siger, er jeg ikke håndværker. Så jeg ville høre jeres mening om noget rådgivning jeg har fuldt. (Beklager i forvejen at jeg ikke rammer alle fagtermer :-) )

Jeg har netop fået leveret et amerikanerkøleskab hvor det er dybere end køkkenskabene. Der er et "hul" i køkkenet med 2 modulers bredde (120 cm) hvor det sagtens kunne stå. Der har tidligere stået et alm. køleskab og alm. skabsfryser på en plade der hviler på soklen (der er det her med at lægge nogle plader på siden og afstivere imellem).

Netop fordi det nye amerikanerkøleskab er dybere og vejer 154 kg uden noget i, har jeg efter at have forklaret det i XL-byg, fået skåret en MDF plade med målene 120 cm (bredde) x 72 cm (dybde) x 22 mm (tykkelse) som jeg har skruet oven på bundpladen og i væggen med et skruebeslag. 

Skabet står der nu og alt virker fint. Jeg vil bare være sikker på at der er enighed om at det ikke er et problem at sætte så mange kilo på en mdf plade, hvor ca. 15 cm stikker ud, uden understøttelse. Manden i XL Byg, sagde at 19 mm skulle være nok, men hvis jeg ville være helt sikker, skulle det være 22 mm. Hvad siger I? Tror der er problemer i vente?

Mvh Kun_tommelfingre


Hej alle Som navnet siger, er jeg ikke håndværker.... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ville ALDRIG bruge mdf til dette formål der er et meget blødt materiale som jeg er de overbevist om ville begynde at have og bøje ned det består jo kun af meget fint savsmuld tilsat noget ikke  vandfast lim...... når du skriver at du har fået råd i et byggemarked.... Så skal du tænke på at de fleste ansatte i f.eks Silvan blot er studerende og folk uden håndværksmæssig uddannelse. Overhøre sommetider nogle svar der bliver givet som råd og det er som oftest ikke meget andre end det råd de kunne have fået ved at have spurgt bageren, 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også