Belægning langs sokkel

Jeg har brug for lidt viden omkring hvad man ligger langs sokkelen på ens hus i jord niveau.

Der er fjernet en masse gammel røde beton fliser som tidligere ejer havde langt løst omkring huset sokkel .

Her tænker jeg for at der ikke ophober sig for meget regnvand / fugt.

Forsiden af huset har et fald fra vejen mod huset på 10-15% så det er mest her jeg tænker problemet er eller er det måske en bedre løsning med en regnvands skinne som man bruger i indkørelsen til dette da der er en brønd for enden af gavlen hvor der er nedløbsrør fra taget som er kobbel på en faskine i indkørelsen


Råd søges :-)

Jeg har brug for lidt viden omkring hvad man... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis vejvandet ikke kommer ind på din grund, er alt i orden fra kommunens siden. Det ser ud som om at der er fald på fortovet ud mod vejen.

Din indkørsel kunne godt trænge til lidt opretning. En billig måde er at købe lidt knust asfalt.


Søren O

Jeg ville tale med kommunen om et fælles projekt, gående ud på, at bremse vandet helt oppe ved vejbelægningen. Græsarealer skal nok æde vandet der falder der. Det er mere, hvis der kommer lunker i vejbanen, der får strømmen til at løbe ned til dig. 


 

Søren O skrev den 31-07-2019 20:25:04

Hvis vejvandet ikke kommer ind på din grund, er alt i orden fra kommunens siden. Det ser ud som om at der er fald på fortovet ud mod vejen.

Din indkørsel kunne godt trænge til lidt opretning. En billig måde er at købe lidt knust asfalt.

 Opretningen af indkørsel kommer når vi er færdig med at trille rundt med minigraver da der graves ud til fundament ;-) , da der skal laves ny belægning i hele indkørsel inkl. Regnvands skinner.


Vandet fra vejen/ fortorv kommer ned af min indkørsel når det regner godt da der er et fald fra vejen mod min indkørsel

"Vandet fra vejen/ fortorv kommer ned af min indkørsel når det regner godt da der er et fald fra vejen mod min indkørsel".

Det må det ikke da det betragtes som forurenet overfladevand. Tag en snak med kommunen om et fælles projekt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis