Nyt hus der ikke opfylder krav?

Hej ved at der findes en massere af krav der skal opfyldes for et nyt hus. Men sagen er den at jeg har en ide til et nyt hus/hytte jeg gerne vil bygge og bo i. Men det ville ikke overholde regler om isolering mm.

Kan det lade sig gøre? Har bygge grund.


Tænker på om man kan søge byggetilladelse og så bygge og flytte ind eller om den skal tjekkes for det hele før jeg må flytte ind?


Håber i forstår mit spørgsmål :)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Altså det vil være et krav for din byggetilladelse at alle krav i bygningsreglementet er opfyldt. 

Det kan så godt være at der ikke kommer nogen og tjekker (der vil der næsten aldrig gøre). Men hvis du engang vil sælge vil du nok skulle rive huset ned. Køber vil ihvertfald kunne kræve at du betaler alt hvad der koster at få huset til at leve op til reglerne. 

Derudover kan man også spørge hvorfor du ikke vil opfylde reglerne. Bygningsreglementet er ikke lavet for at drille, men for at sikre en høj kvalitet af bygningerne. Hvad er det for krav som ikke passer med dit byggeri? 


Ask

tak for svar!

Det er ikke planen at det skal sælges igen og i så fald ville det som du siger blive pillet ned :)


Er helt med på at de regler ikke er lavet for sjov men det skyldes at jeg for det første gerne vil bruge nogle gamle byggemetoder og også for at kunne holde det inden for et budget jeg har lagt. 


Ved godt nogle er imod det men har gået med ideen længe og ville gerne vide om det egentlig kunne lade sig gøre :)

Altså der vil jo konstant være en risiko for at nogen fra kommunen dukker op og kræver huset lovliggjort (i praksis revet ned).

Derudover kan jeg stadig ikke helt se problemet. De fleste byggemetoder kan godt rummes indenfor bygningsreglementet og i forhold til budget kan du jo hurtigt komme til at bruge de penge løbende hvis du sparer på fx isolering

Jeg ville klart gå efter at få kombineret de ønskede byggemetoder med moderne regler. Det giver nok det bedste resultat i længden


Ask

Hej. 

Hvad er din ide da? 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
askholme skrev den 28-07-2019 21:37:28
...

Det kan så godt være at der ikke kommer nogen og tjekker (der vil der næsten aldrig gøre). ...

Dengang jeg byggede hus og skulle have det godkendt, var der en person fra teknisk afdeling i kommunen ude for at gennemgå byggeriet,  (grundigt), men nu er det også mange år siden så ...

Annonce

Forsikringsmæssigt er du også på Herrens Mark.


 

Kan godt se at der er flere ting der spiller ind :/ Må overveje om det er det værd.


Tak for hjælpen alle sammen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis