Ændre loft/gulvhøjde sig i varmen ?

Hejsa 

Jeg har for 1,5 års siden købt 4 skydedørsskabe i bauhaus. Lågerne er med en såkaldt softclose med 2 magneter og en cylinder.

Låge og loftskinne skal ha en afstand på ca. 3-5 mm mellem magneterne for at virke. 

Nu har jeg igennem de sidste 1,5 år konstant justeret skabene ved enten at hæve eller sænke lågerne eller i værste tilfælde sætte/fjerne en afstandsklods bag magneterne. 

Nu er spørgsmålet så: Kan det virkelig passe at gulv eller loft giver sig så meget ??

Jeg overvejer at pille hele lortet ned og få alm. skabe i, det er til at blive sindsyg af.


Huset er fra 69 med loft lavet med profilbrædder og gulvet er med "lille krybekælder" (ca.40cm) og med parketgulv lagt ovenpå det originale trægulv (massivt) 

Der er et lille klaplag i krybekælder og alle strøer er opklodset på mursten med pap under. 



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Parketgulv? Er det klikgulv, bevæger det sig.


 

Gulvet burde ikke hæve sig så meget, men èn ting skal du være opmærksom på, hvis der ikke er lavet korrekt afstand til væggen kan dit klikgulv ikke udvide sig og så vil det blive pressset op og "stå i en bue" og så kunne jeg godt forestille mig at du kan få de problemer du oplever. 

Det skulle meget gerne ligge korrekt. Vi havde en afstand på 8-13 mm hele vejen rundt. Det er ikke andet for end at jeg må pille softclose af igen.

Jeg kan ikke anbefale skabe fra Bauhaus i hvert fald   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis