Værksted og udhus - Fundament spørgsmål

Hej alle,

Jeg skal have bygget et nyt udhus / værksted og har brug for noget hjælp. 

  • Størrelse: 6 x 4 meter
  • Opbevaring af: Alt mit værktøj, elektrisk værktøj som skruemaskiner, rundsav etc.  maling mv. derinde samt en fryser. Græsslå maskine og fræser overvintre der også. 
  • Isoleret: Ja, 220m styrolit i gulv(De fås i 22 cm, og det er svært at ændre gulvisolering bagefter), 10 cm rockwool i væg, 10-15 cm i loft
  • Opvarmet: Det er ikke planen. 

Opbygning af fundament:

Jeg vil leje en minigraver og grave en rende på 20 cm, som jeg skal fylde op med beton. Jeg ville bygge mit fundament op som vist i tegningen nedenfor: 

Spørgsmål om fundament

  1. To Leca or not to Leca - Med leca blokke på fundamentet, er det det meget nemmere at så styrelitten til at "passe" med hjørner Det gør også at jeg skal bestille mindre beton, for vælger jeg 90x20cm er det 3,46 m3, mens hvis jeg f.eks. kun sætter den op i 70x20 cm er det 2,69 m3 beton jeg skal bruge. Er der nogen grund til jeg ikke skal sætte to lecablokke på toppen af hinden ? 
  2. Skal der være plastik dampspærre/radonsikring/fugtspærre over Styrolit? - Jeg har læst meget på forummet, og der er meget delte meninger om det, når det er uopvarmet. Hvis jeg ikke skal have plastik, så er det næsten lige før man bare kan støbe det hele på en gang? 
  3. Rabat på beton? Er det billigere at købe færdigblandet beton gennem byggemarked som f.eks. Bygma? 

Ekstra informationer:

  • Jeg er IKKE interesseret i at blande selv. 
  • Det bliver et træskelet ovenpå betonen, og yderplader i komposit eller træ. Beton tagsten som tag(Tilovers fra udskiftning af hus taget)

Håber i har tid til at hjælpe med et svar :) 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan lige supplere at jeg har fået regnet prisen på 2 x lecablokke oven på betonen - 6x4 meter = 20 meter rende i alt. Med 49 cm længde per blok bliver det 41 blokke for at komme rundt

Fundament - 90 cm + 1 lecablok
Fundament 70 cm + 2 lecablok
Mængde3,46
Mængde2,69
Beton4.937,42
Beton3.838,63
Miljøafgift121,10
Miljøafgift94,15
Transportbånd359,84
Transportbånd279,76
Mindste læs424,80
Mindste læs424,80
Ekstra aflæsning605,50
Ekstra aflæsning470,75
Lecablok814,29
Lecablok1.628,57





Sum7.266,41

6.739,35




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også