Kolonihavehus

Hejsa Forum. 

Jeg er ved at bygge et kolonihavehus på 50 Kvm. Jeg har nu fået støbt mine rende på 90 cm, og fået sat 2 lag lecablokke med målene 15*19*49.

Herefter har jeg så fået gravet 45 cm ud inde i fundamentet til at lægge mit kloak,flamingo, rionet osv.... Jeg skal have 30 cm flamingo på, og 10 cm beton på. Det vil så sige jeg har 5 cm sand til at rette mit fundament i. Mit spørgsmål lyder herefter, om det er nok med 5 cm sand eller om der skulle have været gravet mere muld af?

PS: Der er rigtigt meget ler og kridt i undergrunden.

Mvh Søren Rytter

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bruger du de rigtige begreber i din beskrivelse? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad du mener. Du har støbt dit fundament, så det kan vel ikke rettes mere op.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har ikke støbt mit fundament endnu. Jeg har sat mine lecablokke til min sokkel, og har gravet 45 cm ud indenfor sokkelen. Altså så jeg kommer til at få 300mm flamingo, 100mm beton. Mit spørgsmål går så ud på, om de 50mm jeg har tilbage til at rette af i, som er sand. Er det nok sand, at have under flamingoen, eller skulle der have været gravet mere muld jord af?

Du skal grave al muldjord væk inden du bygger videre.

Kan man ikke bare nøjes med at grave af så man har 10 cm sand?


Prøv at tage et billede af din nuværende udgravning.

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Hej Søren,

Det lyder spændende med nyt kolonihavehus!

Jeg vil mene, at 10 cm. sand må være nok. 

Ud fra dine billeder ser det ud til, at du er kommet godt i gang.


Vh. Martin

Jeg vil mene at al muldjorden skal væk, så sandpuden kan vibreres stabilt på et bæredygtigt underlag. Det muldjord jeg ser på fotoet ligner ikke noget der kan bruges. Dit gulv synker med tiden hvis det ikke har en fast sandpude at ligge på.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis