Fulgehus

Hej

Jeg ville gerne have flere fugle i min have, men hvilke fugle og hvilke slags fuglehuse er at fortrække?

Kan det passe at der er nogle fugle som tager insekter?  

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En musvit tager ca. 40.000 myg på en yngle sesson, har jeg lige læst. Så jeg skal have fyldt nogle flere ynglekasser op inden næste år. Vi har mange myg problemer. Men de larmer sgu  de små unger...

Husker ikke kilden. Et eller andet på DR.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Det ville ikke være dumt at lave eller sætte nogle musvit eller blåmejse kasser op. De spiser nemlig insekter og kan sikkert afhjælpe dig hvis du har problemer med insekter.

Du kan læse mere om mål og størrelser på fuglehuse her: www.friluftsaktiviteter.dk/fuglehus/

Det er prisværdigt at man gerne vil hjælpe småfuglene lidt med redekasser. Men man bør osse have for øje at der skal være fødegrundlag nok til x-antal ynglende par, så de ikke konkurrere alt for meget indbyrdes. Det dur jo ikke at unger sulter fordi der ikke er insekter og larver nok i ens have. Ligeså om vinteren er man måske nød til at fodre hvis stedet er "overbefolket" med fugle. 

Ps. Vipstjerter og Gærdesmutte er gode til insekter, de har ikke behov for redekasser men derimod gode skjul i haven.

Bent Andersen skrev den 28-07-2019 18:55:05

Du kunne jo også prøve at lokke nogle svaler til. De laver reder under tagudhænget, men det kan godt svine lidt på muren og nedenunder.


 Man kan endda hjælpe svalerne med "redekasser" 

https://www.naturbutikken.dk/fuglehuse/redekasser/category/svaler.html

Annonce

Og så holde skaderne væk. De æder ungerne fra andre reder.


 

uldal skrev den 29-07-2019 06:48:56

Og så holde skaderne væk. De æder ungerne fra andre reder.

 ..og katte   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis