Nyt hus

Hej

Overvejer et nyt hus som skal have en ordentlig omgang, har været igennem møllen en gang, dog med et standard 1 plans 70'er villa, alt lige ud af landevejen, det jeg overvejer er med fuld kælder og 1½ plan, og så er det ikke så lige ud af landevejen for mig mere :-)

Det afføder en del spørgsmål for mig og håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

- Der er i dag en vindeltrappe, denne vil jeg gerne have skifte til en "alm" kvartsvingstrappe, men er i tvivl om, om det er let at udvide / justere placeringen af hullet, se billeder af opbygning og placering

- Huset er fra 67, hvor meget fundament vil i forvente at finde under hhv ydervægge samt de bærende kældervægge, der er ca 210 fra gulv til loft i dag, og det er ikke fordi jeg ønsker at lave beboelse i kælderen, men kunne godt tænke mig en kælder der mere eller mindre ligner resten af boligen, dvs gulvvarme og et nyt bad.

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil gætte på der er omkring 20-25cm fundment under ydermurene og at kælderens indervægge står på betonen. Dvs intet fundament der.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svar Christian

Havde håbet på lidt mere fundament :-D

På det øverste billede til højre kan du lige se en angivelse af væggens tykkelse, så den midterste langsgående væg i kælderen er dobbelt tykkelse af de resterende, og på snit tegningen er den også markeret med fundament under, de andre vægge i kælderen er 120mm og såfremt jeg vælger at grave ud, så er der jo nok ikke nogen vej uden om at understøbe den også.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis