Starlike Epoxyfuge

Jeg er endnu en af de optimistiske, der er blevet solgt en epoxy fuge fra en flisebutik, og efter at være startet på en væg er jeg i tvivl om jeg tør fortsætte. Jeg savner generelt flere beskrivelser / diskussioner online. Der er overraskende få frustrerede beskrivelser, taget i betragtning hvor mange lægmænd der må have forsøgt sig efterhånden.

Jeg er begyndt at fuge en væg i mit badeværelse, og det gik fint de første 30 minutter. Derefter blev fugen meget hård at arbejde med, efter påførelse størknede den meget hurtigt på væggen og var svær at rengøre. Jeg nåede at fuge 2 gange 1,5 m2 og måtte smide resten af min 2.5 kg spand ud. (der var meget spildt)

Det stod ikke beskrevet tydeligt på produktbladet, hvor hurtigt man skal arbejde med materialet, (har efterfølgende fundet et mere udførligt produktblad online). Jeg er bare i tvivl om, hvordan i alverden jeg skal nå at påføre og rengøre 2,5 kg indenfor knap en time. Jeg tænker det er mest effektivt at påføre hele molevitten med det samme og rengøre det hele på én gang bagefter. Men jeg synes jeg har set nogle vejledninger, der anbefaler at man tager et par m2 ad gangen... Er der nogle af jer, der har erfaringer med effektive arbejdsgange?

Jeg har fundet ud af, at jeg nok blandede spanden for voldsomt, var ikke opmærksom på, at jeg dels varmede massen op med boremaskinens piskeris, og at jeg rørte en masse luft ind i massen, så den del kan jeg da forbedre. Andre gode råd til at udsætte hærdningen?

Mvh en frustreret førstegangs-epoxy-arbejder

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal blande mindre portioner op, i denne varme hærder det hurtigere af. Evt begynd arbejdet når temperaturen er nedadgående.

det med at varme epoxyen op med piskeriset har jeg aldrig hørt før. Den skal piskes godt sammen.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for hurtigt svar. Det lyder som en rigtig god løsning - jeg har et par opfølgende spørgsmål.

Harpiksen kommer i sådan en lille pose for sig, og jeg har været usikker på, om jeg påbegynder en eller anden iltningsproces, når jeg åbner den pose?

Jeg kunne sikkert fint dele det op i flere portioner. Hvor præcis skal jeg være med den dosering - er det fint på øjemål?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du skal være rimelig præcis, du kan nok godt dele et sæt på "øjemål" skal det deles i tre eller fire, så ville jeg veje det af, det  kræver så en køkkenvægt. Værd opmærksom på at det er i kg og ikke i voulume.

Du påbegynder ikke en iltningsproces der fremskynder hærdningen, der sker det  at det krystalisere over tid når det for luft, og inden det sker er du færdig med at fuge



 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også