Afløb klukker - kun ved kraftig regn

Afløb i køkken klukker, men kun ved kraftig regn. Alle andre afløb er ok.

Jeg har for nylig renset dette afløb, ude i brønden, da det ikke kunne dræne ordentligt.

Efter rensning dræner køkkenvasken fint. Køkken er første afløb ud til 1. brønd hvor det mødes med afløb fra bryggers og gæstetoilet. Herfra videre til 2. brønd hvor badeværelse og regnvand fra 1. tagside tilføres. Herfra igen videre til 3. brønd hvor regnvand fra 2. tagside og carport tilføjes. Derfra ud til off kloak. Der er i stikledningen monteret en rottespærre.

Nogen der kan forklare hvorfor det kun er dette afløb der klukker når det nu er det der er længst væk fra alt regnvandet..? Hvor skal jeg begynde..?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du renset mellem vandlås i køkken og brønd?


 

uldal skrev den 28-07-2019 13:27:00

Har du renset mellem vandlås i køkken og brønd?

 Jep. :D 

Der var en stor klump fedt og andet skidt som jeg fik renset væk ved at rense fra brønden op mod vasken. Måsker der skal renses mere..?  Men den dræner jo fint ved store mængder vand i vasken... 

Når afløb klukker så er det enten sug eller tryk i kloak der får luft til at gå igennem vandlås. 

Ved kraftig regn stiger vandet pp i rørene, og hvis ellers dæksler er tætte kommer det op i din køkken vask med den overskydende luft. 

Det er ikke sikkert der kan gøres noget men det er sandsynligvis Er dæksel 1 så helt tæt skal luften ud / ind ved din vask. Prøv med en lille sten eller lign. ved låget på brønd 1.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 28-07-2019 14:14:04

Når afløb klukker så er det enten sug eller tryk i kloak der får luft til at gå igennem vandlås. 

Ved kraftig regn stiger vandet pp i rørene, og hvis ellers dæksler er tætte kommer det op i din køkken vask med den overskydende luft. 

Det er ikke sikkert der kan gøres noget men det er sandsynligvis Er dæksel 1 så helt tæt skal luften ud / ind ved din vask. Prøv med en lille sten eller lign. ved låget på brønd 1.

 Tak. Det bliver lidt en udfordring med luft under dækslerne da de alle ligger lige under flisebelægningen.

Der er i øvrigt kloakudluftning over tag på lige nøjagtig den brønd køkken hører til så hvis der er overtryk burde det vel ryge den vej op..?

Hey.

Skylder da lige en tilbagemelding her.  Købte en kloakrenser til min højtrykrenser og så blev der spulet både fra køkken mod brønd og omvendt og selv om jeg havde været igang havde jeg ikke fået alt skidt ud af rørerne, der kom stadig meget ud. Det klukker nu ikke længere og dræner endnu bedre fra vasken...

Tak for jeres hjælp...   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis