Radiatorrør

Nogen bud på om dette radiatorrør er i dårlig stand eller ok? 

Hvad der måske er svært at se, er at det som rent faktisk stadig har lidt kobberfarve øverst på røret nær samlingen, ser mere mat og orange ud i forhold til det nederste af røret ved gulvet, hvor kobberet set noget mere fint ud.

(Det er radiator på 1. Sal)

Lmchm
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er koberør, både det kobberfarvede og den grønne ir, gør det let genkendelig.

Radiatorrør er jo et lukket system (medmindre du har direkte fjernvarme) så tæring plejer ikke at være et problem.

Vi prøver igen, i morgen --

Ok. Ud fra billedet, vil du så vurdere at røret er ok? (Ingen af mine andre radiatorrør ser sådan ud)

Jeg må indrømme at jeg ikke ved om det er indirekte eller direkte fjernvarme. Men fjernvarme er det😀 

Lmchm

Har du ingen cirkulationspumpe, er det helt sikkert direkte fjernvarme. Det grønne ir tyder på en helt lille utæthed. Er der lavet en samling hvor der er ir?

Søren O

Der er ikke cirkulationspumpe men da det er andelsforening sidder der vel muligvis noget før mit hus? Da de en dag skulle lukke for vandet skulle de i al fald lukke for noget ved i et af de andre huse. 

Der er ikke umiddelbart noget vådt på røret. Virker knastørt. Men det kan vel have været tidligere utæthed?

Der er ikke umiddelbart nogen samling hvor der er ir. Samlingen sidder vel lidt længere oppe/tættere på selve radiator. 

Lmchm

Tror også den smule ir, kan skyldes der tidligere har siddet en roset ned ved gulvet, så har den kunnet samle lidt fugt, fra gulvvask eller måske en tidligere utæthed længere oppe.

Du kan jo bare prøve at pudse røret blankt, med skuresvamp, ståluld, eller fint smergellærred.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis