Køb af sikkerhedssko

Godaften

Jeg står og skal starte på skole som tømrer d. 12 august. Vi har lige fået sendt besked ud i e-Boks om, at vi skal møde op med sikkerhedssko. Og så er det jo her, jeg kommer til at ligne et stort spørgsmålstegn. 

Jeg har ingen erfaringer med sikkerhedssko og ved ikke, hvad man skal gå efter på det kæmpe marked. Derfor ville jeg lidt høre jer herinde, som forhåbentligt har lidt mere erfaring på dette punkt end mig ;)

Er der noget bestemt, jeg skal holde øje med, når jeg kigger på et par? Og er der et bestemt mærke eller en bestemt model, som I kan anbefale?

Jeg er ved et hurtigt kig på nettet faldet over dem her, der tiltrakt min opmærksom pga. den billige pris - ikke fordi de nødvendigvis skal være billige, men jeg klager da ikke, hvis de kan findes til billige penge. Skulle der tilfældigvis sidde nogle derude med erfaringer med disse sko, vil jeg meget gerne høre fra jer!

Tak på forhånd!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan ikke købe det første par sikkerhedssko over internettet. Kender ikke dette mærke, men ud i en butik som bygma og stark og snak med en medarbejder, måske Bauhaus men der er nok ikke meget hjælp. Hks og terra har jeg selv gode erfaringer med jalas vil jeg ikke røre ved med en ildtang

helt ening med fabrin det er enormt vigtigt at en sikkerhedsskob bare sidder perfekt ellers bliver de en "hænsko" :-) for dig. gå ind i stark eller nogle af de andre proffesionelle byggemarkeder, hvor de har et stort udvalg. mu skriver du ikke om hvor meget du vil ofre men de kan fåes fra ca. 200 kr (harrald nyborg) og op til et par tusinde.... min egen erfaring af de billige er ikke behagelige i længeden har selv et par hks de loster ca. 1300 kr om dem kan jeg holde til at have på en hel dag, ikke sikkert at de sidder godt på andre. så ud og prøv nogle forskellige og du vil finde ud af at der er milvid forskel på de billigste og de dyreste pris og kvalitet hænger nu en gang sammen.


Tak for svarene og opfordringerne! 

Jeg har i dag været et smut forbi Stark, og er kommet hjem med et par HKS, der sidder helt perfekt om foden:)

Har du ikke en læreplads eller en aftale med skolepraktik på plads? I så fald burde de betale dine sikkerhedssko.

Men godt at du har købt noget ordenligt, og ikke bare de billige fra Onkel Harald - det kommer du ikke til at fortryde.

Fornuftigt at købe i Stark, så har de forhåbentligt  vejledt dig til den rette sikkerheds klasse.

Der er stor forskel på sikkerheds sko til lagerarbejdere og tømrer. 

Tømrer bør have S3 sko.


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis