Knirkende/larmende gyngebeslag

Hej,

Har søgt vidt og bredt både herinde og med google men kan simpelthen ikke finde tips til at fikse larmende gyngebeslag.

Det er metalbeslag men med en plastic ring som larmer med en høj knirkende ved den mindste belastning, og så er beslagene endda helt nye. 

Skal der olie til? Fedt af en art? Jeg kan måske også bare tage plasticringen ud og så lade metal arbejde mod metal?

Tak for hjælpen!


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at give beslaget et pust WD-40 inden du gør noget andet..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

... men det virker alligevel   

For øvrigt er WD-40 udviklet som SMØREMIDDEL til misiler   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En smule fedt, ville sikkert hjælpe.
Men al slags "lubrikant" kan bruges... Du skal måske bare huske at smøre en gang i mellem når det har regnet    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hold nu op! 

Det er ikke raketteknologi - brug hvad der står i skabet af fedt, smøremidler eller tyk olie og se tiden an.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Eller gnid med et stearinlys. 


Elektronikteknikeren
Rantzau skrev den 27-07-2019 19:33:11

... men det virker alligevel   

For øvrigt er WD-40 udviklet som SMØREMIDDEL til misiler   

Vrøvl, hvor i alverden har du det fra? WD står for "water displacement" og er et affugtnings/affedtningsmiddel uden særlige smøreegenskaber (selv om firmaet påstår noget andet).

Hvis du gerne vil have dit værktøj til at ruste, er WD-40 en prima metode. Been there, done that og blev klogere (og fattigere).

Et prima rense/smøremiddel er derimod Ballistol på spraydåse, men er også en anden pris.



Tak for alle svarene! Jeg prøver mig frem med diverse smøremidler og belægninger til det virker :)

Jeg har haft det samme problem. Det virkede fint at smøre med vaseline. Smørefedt er sikkert lige så godt. 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis