Isolering af bjælkehytte

Har for nylig købt mig et bjælkehus. Vil gerne bruge det fast om vinteren, så har købt en varmepumpe. Men huset er ikke isoleret, og vinduer er et-lags. Overvejer at isolere i loftet, da der er ret nyt tag på. Tænker træfiberprodukter og fyrretræ.  Dertil tænkte jeg at isolere yderbeklædningen da den er lille og jeg helst ikke vil miste m2. Vil i samme omgang skifte vinduesglas til dobbelt lag. Er meget modstander af plast og ønsker at huset kan "ånde" så tænker at droppe dampspær, isolere mere vindpap og træfibe samt nyt yderbeklædning. Hvad tænker i om de ideer, planer og tanker ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov glemte at tilføje bjælkerne kun er 5cm tykke, derfor isolering. Men nogle venner mener jeg blot kan nøjes med loft og vinduer.....

Det er kun hvis du bruger egnede produkter at du kan undvære dampspærre. Du kan ikke blot vælge den fra efter forgodtbefindende , den har jo en vigtig funktion. 

Bonderøven har jo isoleret sit hus med træfibre, og har indlagt en dampbremse for at forhindre fugten at kondensere i træfirbene. 

Vindspærre er noget helt andet, men skal selvfølgelig stadig benyttes udvendigt i konstruktionen, lige bag beklædning. 

Skal der varme på hele vinteren bliver det dyrt ikke at isolere vægge også. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis