Maling af træhus, anbefaling af maling.

Hej.

Jeg byggede træhus tilbage i 2008 og dengang malede vi med Nordsjö Tinova VX, der har et tørstof volumeindhold på 61%, som på daværende var markeds højeste, der gjorde at det kunne holde mellem 12-14år.

Vi skal til at male igen og vil høre om der er erfaringer / anbefalinger af andre mærker med højt tørstof indhold.

10L af Nordsjö har en listepris på ca kr. 1.800, men kan nemt findes til i omegnen af kr. 1.100. Prisen er ikke super vigtig, jeg er ligeså meget ude efter erfaringer :)


Bedste hilsner,

Christian

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi bruger Pinotex super dæk i vore sfriridshus. Vi malede  da vi byggede i 05 og igen sidste år. Huset ligger udsat. Ved vestkysten. Listepris 1600/10 liter. Fik det fragtfri Vejle til 800/10 liter.


 

Hvilket træ blev anvendt da huset blev bygget i 2008?

Det er ikke muligt at give et brugbart råd når udgangspunktet ikke kendes.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg må indrømme at hvilken trætype kan jeg ikke huske, men jeg har lige vedhæftet et billede, måske kan det vurderes ud fra det.

Det ligner en standard beklædning, så jeg gætter på brædderne er trykket fyr.

Du behøver nok ikke bekymrer dig så meget om tørindholdet i malingen. Derimod bør du nok bekymrer dig om opsætningen.

Flere af brædderne krummer, så pludselig slagregn kan trænge ind. Det ser ud som om flere af brædderne er vendt forkert.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tinova vx er det bedste udvendige maling jeg har brugt. Tror ikke du får det bedre end det


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også