vand testet i havedam og er perfekt men fisk bliver spist

nu er vandet testet og ok både ph,nitrat,amoniak,hårdhed,og en eller 2 mere jeg ikke lige kan huske hvad hedder.men 3 fisk er døde og her til morgen lagde den døde fisk fra det dybe på det lave vand så jeg kunne få den op og igen øjenene alt ved gællerne var spist hvorfor ikke hele fisken hvad kan det være for et bæst?der flytter dem men spiser dem ude i vandet?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En Hejrer kunne det være 

Elektronikteknikeren

hej greg jeg tror ikke det er en hejre da fisken kun er ca.10 cm og meget smal vejer ikke mange gram det burde en hejre kunne sluge uden problemer men køber et vildt kamera nu så håber jeg bare den kan registrere meget små dyr der bevæger sig hen mod dammen

Det er katten der tager en godbid på vejen ...............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

ja den stakkels kat skal også have noget at spise karl smart:)

Nu har du tilsyneladende testet vandet for næsten alt mellem himmel og jord, men jeg har lagt mærke til, at du ikke nævner iltindholdet. Det er sådan, at iltindholdet falder med stigende temperatur. Så hvis du ikke tilfører ilt ved f.eks. at blæse luft i vandet eller har en trappe, som vandet kan løbe ned ad og dermed blive iltet, kan iltmangel være skyld i fiskedøden.

fase
Annonce

Jeg har lidt fisk i en lille dam. Der er ikke hverken springvand eller andet der kan tilføre ilt. Fiskene går et godt stykke nede i vandet og tager jeg som et tegn på at ilt indhold er ok. Hvis der skulle mangle ilt ville de nok være tæt på overfladen og " snappe efter vejret"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvis der er planter i dammen, kan de levere ilt. Har du for øvrigt lagt mærke til, at iltsvind i de indre dansk farvande faktisk altid forekommer i perioder med varmt vejr, men aldrig om vinteren.

fase

Iltsvind har meget med algeopblomstring at gøre. Det sker om sommeren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Fodrer du dine fisk? Hvis der er en karusse imellem, kan de godt æde hinanden.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis