Byggetilladelse og VVS-arbejde

Hej alle.

Jeg har fået min byggetilladelse på plads mht. inddragelse af en garage til beboelse. 

Sagen er den at jeg har håndværkere tilknyttet - men jeg selv skulle sørge for at hyre en VVSer og elektriker.

Min svigerfar har været VVS-installatør i 24 år i et af byens "bedste" og "dyreste" VVSfirmaer - generelt ansætter firmaet kun VVSére med en del års erfaring - men han skiftede for kort tid siden erhverv grundet en dårlig ryg. Planen var sådan set at lade ham ordne VVS-arbejdet da jeg 100% stoler på hans arbejde og at det overholder de lovkrav der inden for VVS-arbejde. 

Udfordringer er nu at han jo ikke har en decideret "autorisation" til at lave installationen selvom det bliver lavet efter alle lovens foreskrifter og han er uddannet VVSér. Inderst inde vil jeg jo helst at han udfører arbejdet - (jeg selv skruet hænderne ordentlig på og ved hvordan man kender godt håndværk - derfor mit valg) - men er kommet i tvivl om jeg senere hen ved færdig melding af byggeprojektet skal have en form for skrivelse omkring VVS installationen - altså ligesom kloakinstallationen skal anmeldes til kommunen efter endt rørføring af kloakmesteren osv.

Håber I kan hjælpe.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis din svigerfar har et godt forhold til sin tidligere arbejdsplads, kunne han måske få firmaet til at godkende arbejdet - og underskrive papirerne.


Søren O

Tidligere var det bare en anmeldelse på et stykke "grønt" papir.


Søren O
Psyzo skrev den 26-07-2019 00:32:06

Ja - det var en mulighed - men hvilken papirer?

 På færdigmeldingen skal anføres, hvilke firmaer der har lavet de forskellige arbejder. Det vil derfor være en god ide, at få lov til at bruge din svigerfars tidligere firmas navn på færdigmeldingen. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis