hvad er jeres pensionsopsparing som 50 årig

Alm..lønmodtager hvor meget er jeres opsparing, min er 1.200.000 er der nok.

Hvis jeg stopper nu med at arbejde og kan leve af hussalg til jeg er er 68.

Alm..lønmodtager hvor meget er jeres opsparing... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sidste sætning => god humor eller godt råd fra erfaren herre. Jeg er ligeglad det kommer ikke til at ske.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Til folk der siger de aldrig får noget(eller NOK) for deres skattepenge kan man så spørge om de virkelig ønsker det, ja systemet er ikke perfekt(for det findes nemlig ikke og kommer aldrig til at findes, perfekt findes ikke!!) men den primære fordel ved en velfærdsstat er vel der bliver taget hånd om dem der ikke kan selv. og dem der kan selv behøver ikke blive holdt i hånden..

modtagerne af dine skattepenge, er ofte folk med handikap, kronisk sygdom, ulykkesofre, psykisk sygdom, folk der sidder i fængsel, og i høj grad pensionister, det er dejligt vi generelt bliver ældre, men det koster også flere penge, ældre mennesker har altså bare flere skavanker, og jo ældre de bliver jo flere bliver der. 

Så spørgsmålet er, HR larsen, ønsker du at være modtager eller giver??

De fleste alvorlige skavanker plejer som regel at dukke op efter de 60år, så sandsynligheden for at larsen56 får nogle af "hans" skattepenge hurtigere tilbage end ønsket, er i høj grad tilstede! :-)


Jeg betaler med glæde min skat og føler absolut jeg får noget for pengene. Med tre børn følger jo pasning, skolegang, videreuddannelse osv. Jeg bliver jo også gammel en dag og får brug for pleje, medicin og med den høje levealder er det nok ikke usandsynligt at der går 15-20 efter pensionering (håber jeg ;-))

Jeg er dog utilfreds med, at sager som dem vi har set i SKAT de sidste par år koster os så mange penge; mest fordi man tror at man kan spare penge ved at skære ned på antallet af ansatte. Det er dårlig forvaltning af vores allesammens penge, som betyder at der bliver færre midler til de, der rent faktisk har brug for det.

Annonce

Jeg kan kun tilslutte mig koret. Hellere betale skat og have vores samfund end det modsatte. Selvom man ikke indirekte kan se hvad vi får for vores skatte kroner så kan jeg jo se det i hverdagen. Politi sørger for det meste for lov og orden så vi kan være trygge, brande bliver slukket, der er veje at køre på og firmaer kan få fragtet varer rundt.  Der er sat regler for hvordan vi må køre og bygge sådan at det ikke bliver som det vilde vesten = Størst kommer først... Så nej jeg vil aldrig tilbage til dengang i tiden hvor der var mindre skat men også mindre velfærd. Så kan vi altid diskutere om skatte kronerne bliver udnyttet 100% eller kun 50%    


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg er så en af dem der har "nydt' godt af vores offentlige sygdomssystem her på det sidste.

Startede d.2 januar 2017, fik en blodprop i hjernen på arbejde, i forbindelse med denne blodprop fandt de en skygge på hjernen, som jeg har gået til scanninger for lige siden, da Roskilde sygehus overførte mig til rigshospitalet som været patient med mulig tumor i hjernen, for 1½ måned siden, vidste skyggen en vækst, siden har jeg fået taget prøver, blevet scannet flere gange, og har nu været indlagt og fået foretaget en biopsi af tumoren, alt sammen på kun 3 uger fra væksten var konstateret, havde det været i udlandet, havde vi slet ikke haft råd til sådan et forløb, og det er for undertegnet jo kun begyndelsen på et langt sygdomsforløb.

Så jeg betaler glædelig min skat, som altid, har aldrig selv haft brug for vores sygdomssystem heldigvis, men er sku glad for der er et, når vi har brug for det.

Hej Koluda - jeg sender tusind gode tanker herfra til dig.. vi skal være glade for vores system.. men derfra sagt, vil jeg ønske at vi ikke bare deler pengene ud til nassere fra andre steder (og også internt) og forlanger, at folk giver den indsats til samfundet, som de burde magte.. (og så dertil sagt.. alle de - politikere - embedsfolk - m.m., der blot stikker penge i egen lomme og beriger sig med pension m.m. - dem vil jeg ønske skulle opleve almindelige menneskers vilkår !!)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Koluda. Jeg synes nok du har været fraværende her på siden i en periode. Jeg havde faktisktænkt på at der altid kan støde sygdom til hos nogle, uden at vi opdager det.
Rigtig god bedring herfra.
Og se så at komme i gang igen  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mit fravær her heldigvis ikke med min "sygdom" at gøre, udover nedsat syn den første uge efter blodproppen, har jeg ikke været påvirket af det, og blodproppen gav 3 måneders sygemelding pga. inddragelse af kørekort, og deltid opstart på arbejde.

Blev derfor rykket fra byggeleder til service tømrer, hvilket var nemmere som deltids ansat, og de i service afdelingen manglede folk der spændte bredt , hvilket jeg her 2.5 år efter stadig er, de kan sku ikke undvære mig i service afdelingen... 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis