hvad er jeres pensionsopsparing som 50 årig

Alm..lønmodtager hvor meget er jeres opsparing, min er 1.200.000 er der nok.

Hvis jeg stopper nu med at arbejde og kan leve af hussalg til jeg er er 68.

Alm..lønmodtager hvor meget er jeres opsparing... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg betaler min skal med glæde, også den del som går til din "snyde" kontanthjælp når den tid kommer.  

Vil ikke betale skat men vil gerne have fordelene. 

Man kan naturligvis være uenige om tingene men når alt kommer til alt er det jo en af de allerbedste systemer i verden som vi lever under her i DK. Og tro mig jeg har både rejst og arbejdet i andre lande.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Desværre er der mange der gerne vil have fordelene, men som ikke selv vil yde, det gør at vi andre må "spytte" endnu mere i "kassen", hvor er solidariteten!  :-(

Det irritere mig lidt (meget) at det forholder sig sådan, håber at staten engang får noget mere styr på snylterne, og nej jeg anser ikke anmeldelser af socialt bedrageri som stikkeri, tværtimod!

larsen56 skrev den 04-08-2019 00:40:58

 Udover dine stavefejl, har du en bedre løsning.







 Ja - vær med til at betale din del af gildet !! (og så er jeg ret ligeglad med, hvad du mener om min retskrivning!)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Prøv selv at lave en beregning over hvad i betaler og hvad i får igen.

Jeg selv vil få ca. en tredjedel tilbage.

Ind i mellem synes jeg godt nok jeg som skatteyder er lidt til grin, sådan som Stat, Regioner og Kommuner ødsler med pengene. Jeg kunne også ønske mig at der var mere hånd i hanke med dem der forsøger at snyde og svindle med skat. 

Annonce

Jeg synes også vi er til grin - og bevidste svindlere som "hr Larsen" vil jeg melde til hver en tid.. det er jo netop derfor vi betaler for meget... og ja, hvis jeg får 1/3 tilbage, skal jeg nok være overlykkelig :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu har jeg jo ikke svindlet endnu, det er jo et hypotetisk spørgsmål.

Forum

Over hækken

Uhøjtideligt debat-forum hvor ordet er frit

Hvis nu alle betalte den skat de skulle(og Skat fik inddrevet alt skattegæld), gad vide hvor meget skatte% så kunne sættes ned for alle. ?  

Larsen56: Du er jo endnu ikke her på siden hverken blevet hængt, skudt eller slået i numsen med et stykke wienerbrød. Selv om det nærmer sig i nogle indlæg.

Jeg synes ikke det er muligt at regne ud hvor meget jeg får tilbage af mine skattepenge. Vi har jo en masse gratis ydelser her i landet, Veje gadelys m.m, skoler, sygehuse, lægebesøg, pleje systemet, og en del af medicinpriser bare for at nævne nogle af de store poster. Jeg har 2 nære familie medlemmer som får gratis medicin til en behandling som vistnok koster til dem hver 15-20.000 kr / måned.

Så er der jo den solidariske kontanthjælp, førtidspension, en del af lediges understøttelser, og så til sidst i livet folkepension.

Selv om vi både betaler direkte skal og en lang række indirekte, så er det ikke muligt for mig at regne ud hvor meget jeg personlig får tilbage.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ev elmand

Jeg er bare en af dem der aldrig får noget.

Jeg betaler vægtafgift skatter på benzin, bor på privat fællesvej og betaler selv til snerydning og vedligeholdelse, har også fået den ære at betale 10.400,- over ejendomsskat for 2 nye led lamper så kommunen bliver grøn, 2 nye led pærer til den pris er jo sygt.

Det eneste jeg ikke har betalt for er skolegang, max. 5 recept ved lægen, og 20 sting på skadestuen man er jo GDS, pleje af de ældre findes ikke.

Mit spørgsmål er bare, hvor fanden bliver alle pengene af.

Jeg vil hellere skære ned på mit forbrug og leve et frit liv, i stedet for at knokle for alle andre.

Vedr. wienerbrød ved jeg ikke, men hvis du er gift med en kosmetolog der gerne vil øve sig i at vokse dine boller, skal du sige nej uanset hvad.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis