hvad er jeres pensionsopsparing som 50 årig

Alm..lønmodtager hvor meget er jeres opsparing, min er 1.200.000 er der nok.

Hvis jeg stopper nu med at arbejde og kan leve af hussalg til jeg er er 68.

42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Om det er nok kommer da helt an på dine forventninger til, hvad du ønsker at kunne som pensionist, så spørgsmålet går tilbage til dig selv!

Prøv at logge på Pensioninfo for at se, hvordan din opsparing forventes at udvikler sig! Jeg skriver forventet, fordi sådan som verden ser ud til at udvikle sig lige i øjeblikket, kan det meget vel blive en negativ udvikling på din pension, desværre.

Hvis du tænker på at stoppe din pensionsindbetaling nu og du ikke har/(eller ikke vil få i fremtiden), en eller anden form for "opsparing", er de 1.200.000kr ikke tilstrækkelig, efter min mening. 

Mvh JHB.


Der er alt for mange personlige faktorer som spiller ind så det er umulig at sige noget fornuftig om til dig personlig. Jeg vil mene at størrelses orden 1,2 mill er ok i 50 års alderen, hvis man fortsat arbejder og indbetaler. Du skal være meget obs på om de er anbragt på en måde så det giver lidt udbytte. 

Jeg er 20 år ældre end dig, og har mine på en investerings forening i banken. Det har da generet mindst 1 mill i udbytte over de sidste 15 år. 

Ser man på pensions info så estimerer de jo til en forventet udbetaling under forudsætning af at indbetalinger fortsætter. Det beløb du har nu forslår ikke til ret meget hvis man vil opretholde samme levestandard som tidligere,. Husk at der måske er en del af din pension der står som kapital pension, der er fratrukket i skat ved indbetaling. Denne del skal beskattes ved udbetaling. Så pensionen har ikke den værdi som det umiddelbart ser ud som 

Stopper du med at arbejde som 50 årig og skal leve af overskud fra hussalg så bliver der "smalhans" Har du et virkeligt flot hus som er gældfrit så kan vi jo for sjov sige at der er overskud på 1,8 mill Det er jo så 100,000 pr. år i 18 år. ( husk husleje til lejlighed når du sælger huset ) 

Du kan være dygtig / heldig at de investeres så der kan komme lidt udbytte, men det er slet ikke nok.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har ikke en krone i (pensions)opsparing, så det behøver jeg ikke bekymre mig om - samfundet skal nok tage hånd om mig alligevel.   

Tja - jeg har det nok som Frank. 

Jeg lever i nuet, og har valgt at lægge liv til årene frem for år til livet.  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har som 39 årig 1.3 mill. stående men tænker ikke det er nok til den dag jeg siger farvel og tak til arbejdsmarkedet.. Tror alt bliver dyrere og jeg intet for fra staten.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce

jeg har vist 1,2 mil som 43 årig, og det er på en arbejdsmarked pension, så den holder trods alt til jeg stiller træskoene, pensionsinfo viste hvad jeg fik når jeg gik på pension på 67 årig, men staten mener jo jeg skal arbejde til jeg er 71, og det tror jeg ikke kommer til at ske, så jeg må spare lidt ekstra op..  jeg har dog på fornemmelsen at der bliver ingen folkepension når jeg når den alder alligevel :(

Lige nu siger national økonomer at der kan blive råd til at man får folkepension i 18,5 år i gennemsnit. 

Har man ingen penge når man bliver pensionist så er der langt flere tillæg til pensionen, ældrecheck m.m. Så vi bliver vel på en måde lidt til grin hvis man sparer op. Jeg har nu valgt det alligevel. Har lige nu i familien en noget gammel enke som ikke kan sælge huset til den værdi som det er belånt til. Det er da skide ærgelig for at sige det ligeud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Frank Chr. skrev den 26-07-2019 11:32:18

Jeg har ikke en krone i (pensions)opsparing, så det behøver jeg ikke bekymre mig om - samfundet skal nok tage hånd om mig alligevel.   

Hvis du er/har været alm. lønarbejder har du vel højst sandsynlig en arbejdsmarkedspension, samt indbetalt til ATP.


Jojo der har vist været noget tvangsopsparing, men jeg aner faktisk ikke hvor "formuende" jeg er, eller hvor de beløb evt. befinder sig - hvis der altså er noget. Og i så fald drejer det jeg nok kun om ubetydelige beløb. 

Ps. Jeg fik engang udbetalt nogle indefrosne dyrtidsbeløb tror jeg det var, eller var det mon noget efterlønsopsparing...  jeg husker det ikke helt. 

Alt det kan du få styr på ved at logge ind på PensionsInfo

Afhængig af hvor længe du har arbejdet og hvilken overenskomst du har været under, er det nok IKKE ubetydelige beløb.

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis