Polymer..

Er der nogen kyndige der ved helt præcis hvilke polymer producenter af fugesand tilsætter produktet? Det fremgår nemlig ikke af sikkerhedsdatabladet. 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er en fabrikationshemmeliged, vi skulle jo nødig selv kunne lave fugesand.

Men tror du det er polymer, det virker da vist kun på fugtige materialer ?


Vi prøver igen, i morgen --

Jo jeg har da forsøgt at vriste recepten ud af et par producenter uden held.

Og jo der tilsættes (hemmelige) polymer til produktet har de selv oplyst. Og det er næppe biopolymer, tilbage er der vel kun mikroplast, eller... ???

Ps. Her er lidt om polymer https://da.wikipedia.org/wiki/Polymer#Eksempler_p%C3%A5_kunstige_polymerer

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er da godt nok noget miljø svineri hvis de tilsætter polymerer, som ikke er bio nedbrydelige, til deres fugesand. 


Elektronikteknikeren

Ja jeg har i hvert fald ikke lyst til at svine min have til med noget skidt jeg ikke ved hvad er, men jeg kan selvfølgelig lade helt være med at købe fugesand. 

Ps. Måske er løsningen istedet at male ens terrase og gangstier over med epoxy ligesom man agter at gøre med Horsens midtby der lige har fået helt ny brostensbelægning.   

Du kan blande cement i sand og putte det ned mellem fliserne. Fugt det efterpå og så har du en næsten økologisk løsning.


Chr


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Som jeg husker kan vandglas også bruges, om det så er en miljø katastrofe aner jeg ikke.

Der findes forskellige slags vandglas, er ikke klar over forskellen..


Vi prøver igen, i morgen --
Chr. skrev den 26-07-2019 09:33:40

Du kan blande cement i sand og putte det ned mellem fliserne. Fugt det efterpå og så har du en næsten økologisk løsning.


Chr

 Det frostspringer ret nemt tænker jeg. Jeg viste ikke at cement er næsten økologisk.   

Vandglas lyder interessant.  

Brug stenmel.
Det handler om at de enkelte korn skal være kantede og ikke runde som vasket sand typisk er.
De kantede korn pakker bedre sammen, og dermed har ukrudt sværere betingelser.

Det handler også om at efterfylde fugerne hvert år, så de er fyldt helt op. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Måske kan man fuge med fliselim i pulverform, da denne har vandafvisende egenskaber. En del fliselim skulle være egnet til frost. 


Elektronikteknikeren

Man kunne også bare lade ukrudtet passe sig selv.

Ved at udpine fugerne i belægningen ændrer vegetationen sig fra de aggressive græsser til interessante overraskelser - det tager bare en halv menneskealder.   

Lige nu har jeg fået en ny pensionær - et markfirben som jeg kan glo på fra køkkenvinduerne mens jeg nyder morgenkaffen.   

Det er utroligt livgivende det er at glo på et dyr der foretager sig absolut ingenting.    

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også