Lavere bundstykker i døre

Har i nogen gode ideer til hvordan jeg kan gøre mine bundstykker lavere ved dørene i mit hus eller en smart lille rampe til en robot støvsuger kan komme over dørtrinet?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er mange løsninger, men vi har nok brug for lidt mere info om hvad du har af gulv, er de i samme niveau, hvor pænt skal det være, osv osv. Fotos hjælper også...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har desværre ikke mulighed for billeder i øjeblikket.


Skal have brækket alle beton gulve op i huset, hvor gulvene skal være lige pga. Der skal lægges klikgulv.

Huset er generelt ret skævt, så der kan være noget forskel fra dør til dør.

Det skal helst være så pænt som muligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du skal så undlade at sætte bundstykke i.

Eller er det en midlertidig løsning du leder efter? du bliver nok nødt til at være bedre til at forklare, i hvert fald hvis jeg skal forstå det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har et ældre hus fra 70erne med de skævheder der nu en gang er. Vi skal have brækket beton gulvet op, isoleres, gulvvarme og derefter lægges et klikgulv. Der kan derfor godt komme et højere dørtrin. Vores robotstøvsuger har lidt svært ved  at komme over dem idag, så hvis de bliver højere, kan den ikke komme over.

Derfor er mit spørgsmål kan man lave sine bundstykker lavere uden at skifte hele døren og hvordan? Alternativ nogen forslag til nogle nogen ramper til støvsugeren.


Jeg leder efter en permanent løsning.


Håber det er en bedre forklaring 

Selv om huset er skævt så skal gulve passe sammen ved døre. Alle dine gulve må gerne være lidt skæve, uden at du kan mærke det. Men en pludselig højdeforskel ved døren kan mærkes. 

Der er masser af huse hvor man fjerner bundstykke i døren. Det er stort set det førse man gær nå der er en der bliver kørestols bruger. 

Robot støvsuger kan ikke køre over ramper el.lign.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja okay. Så man fjerner bare bundstykket og lægger gulvet over det?

Kijoha skrev den 25-07-2019 21:29:46

Jeg har et ældre hus fra 70erne med de skævheder der nu en gang er. Vi skal have brækket beton gulvet op, isoleres, gulvvarme og derefter lægges et klikgulv. Der kan derfor godt komme et højere dørtrin. Vores robotstøvsuger har lidt svært ved  at komme over dem idag, så hvis de bliver højere, kan den ikke komme over.

Derfor er mit spørgsmål kan man lave sine bundstykker lavere uden at skifte hele døren og hvordan? Alternativ nogen forslag til nogle nogen ramper til støvsugeren.


Jeg leder efter en permanent løsning.


Håber det er en bedre forklaring 

 Hvorfor vil du have dørtrin? hvis du laver nyt betongulv er gulvet jo lige bagefter???, og døre og karme tages vel ud, så de kan vel monteres "lige" bagefter. hvis huset er så skævt du ikke kan montere en dørkarm så den sidder i lod, så skal du nok også kigge på dine vægge..

Der mener du ikke: Så man fjerner bare bundstykket og lægger gulvet over det 

Du fjerner bundstykke, og smider den ud.  Så lægges gulvet gennem dørhullet. 

Man saver over i begge sider og der spartles og males.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også