Valg af vindpap, forskelle?

Hejsa


Jeg er ved at planlægge en udskiftning af beklædningen, på min gavl.

Jeg sad nu og overvejede, om der min var gode idéer/erfaringer hos nogen af jer, som jeg kunne trække på..

Jeg påtænker en ventileret facade, beklædt med Rockpanel Uni-plader..

Er der nogen af jer, der kan ridse op, hvad der er godt/skidt ved nogle af de mange forskellige typer/fabrikater af vindpap (er der en bedre fællesbetegnelse? ) Jeg er usikker på, hvad der er smartest at vælge? En bitumen-pap? Eller en stoflignende vindspærre? Eller andet? Konkrete henvisninger il produkter er også ok, hvis I har gode erfaringer..

Og hvis jeg mangler at beskrive noget, for at I kan råde, så spørg..  Jeg uddyber gerne😃

Vh

Jesper 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har rigtig erfaring med at bruge undertagsdug, i stedet for vindpap. Synes det er meget nemmere at arbejde med, og så er det superstærkt.

Jeg spurgte i den lokale tømmerhandel, om de ikke havde noget der var bedre end almindelig vindpap, så var det de foreslog undertagsdug.

Så jeg købte en rulle Nordland undertag, 1,1 x 50 meter. Men min lokale tømmerhandel sælger det også i metermål, så mon ikke også de gør det andre steder? Hvis man ikke skal bruge, så meget.



Vi prøver igen, i morgen --

Tak for kommentarer..

Kan man min blot benytte undertag, i stedet for en decideret vindspærre?

Jeg går vel umiddelbart efter så diffusionsåben en membran som muligt, da det er et hus fra 1965 er det jo bygget uden dampspærre, og da næsten alle vinduer og døre er skiftet, tænker jeg at jeg hellere må lade så meget fugt som muligt slippe ud? 

Dog skal membranen jo ikke være så åben, at vinden blæser igennem😃

Men jeg synes det er svært at finde deciderede retningslinjer, derfor håber jeg på endnu flere gode bud, herinde😃


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Undertagsdug er diffus åbent men det kan ikke blæse igennem.

Men laver du gavlen mere tæt, end den er i forvejen, kommer du måske til at mangle noget udluftning af loftsrummet?


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, det er vel ligesom en vindspærre, ikke?

Er der nogen, der kender forskel? Er undertag blot kraftigere, for at kunne modstå et vis pres fra evt fygende etc.?

Undertag virker til at være dyrere, men er det også bedre?

Og tak for påmindelsen vedr loftrumsventilation.. Det skal jeg lige huske at sikre mig 🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg fik 1,1x50 meter undertag i tømmerhandlen for 675 kr (ved at klemme den lidt)

Så tro ikke det er dyre en vindspærre, men skal man ikke bruge 50 meter er det jo dyrt nok.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis