Hjælp til dækning af væg ved skrivebord (MDF?)

Hej alle! Jeg er sprit ny her på forummet, men håber I kan svare på nogle af mine spørgsmål.

Jeg står og skal lave et nyt skrivebord, da mit gamle er for småt til min nye skærm. Jeg har designet et skrivebord der sidder i et hjørne (1400x800mm). Jeg vil gerne have dækket væggen under dette skrivebord, da sko og computer-støv nemt kan plette væg.

Området er markeret sort nedenfor.

Mit budget er ikke så stort, så tænkte umiddelbart sorte MDF plader på 9mm, men det synes jeg er en tand for mørkt. Det må gerne være nemt at gøre rent (eller udskifteligt?)

Hvad er der af andre valgmuligheder?

Med venlig hilsen,
Ulrik

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til  
Hvad med at bruge selvklæbende hyldepapir? Det findes i mange finurlige udgaver, for en hver smag, og er nemt at sætte op/skære til.
Du kunne måske også bruge et stole/køre underlag. De er gennemsigtige og virker derfor ikke så dominerende som den sorte mdf.
I øvrigt skal du jo nok give mdf pladen en gang lak eller noget andet til at beskytte den, hvis du vælger den løsning.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Mdf er en god løsning, men jeg ved ikke om hyldepapiret kan klæbe direkte på den rå plade, i hvert fald på de rå kanter, kan de være et problem.  
Jeg har noget liggende, og kan da lige lave en test for dig, så jeg vender tilbage senere.

Men hvis der er almindeligt tapet på væggen nu, kan du vel sagtens nøjes med hyldepapiret direkte på væggen ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg tror desværre at tapetet er for ujævnt? 

Det er ikke en ordentlig test, men jeg har haft problemer med det da jeg satte velcro op på væggen for at sætte min router og Hue Bridge op. 

Det er selvfølgelig et større område vi snakker om?

Så har jeg lige lavet en test...
Den er selvfølgelig ikke helt nøjagtig, da det bare var en rest mdf og en stump hyldepapir.
Jeg bukkede hyldepapiret omkring pladen og prøvede at lave rene skarpe kanter, men papiret slap hurtigt taget i pladen og bulede lidt.
Jeg bukkede papiret rundt omring pladen så det mødte sig selv på bagsiden, men selv da kunne det ikke holde sig selv på plads.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Den billigste/pæneste og nemmeste løsning er nok at tørre vægen af en gang imellem med Ajax. Det er nok begrænset hvor meget støv der kommer på væggen fra computeren. Mht. skoene - tag dem af. Ellers kan Ajax også tage skoaftryk på væggen.

Om det er væggen eller en plade du skal rengøre kommer nok ud på et.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Mange tak for testen, Henrik! Det var fint du lige kunne det   

Jens, du har helt ret at det er den billigste løsning, men det var for at få en pæn løsning. Der kommer en Phillips lightstrip op under bordet og det er det ujævne tapet jeg har et problem med. Kan ikke rigtigt skifte det uden en dyr løsning fra AAB, hvor jeg bor til leje.

Ullen skrev den 25-07-2019 14:14:49

.. Det er ikke en ordentlig test, men jeg har haft problemer med det da jeg satte velcro op på væggen for at sætte min router og Hue Bridge op. 

Med det mente jeg forresten ikke at din test (Henrik) ikke var ordentlig, men at den test jeg havde lavet med mit velcro ikke var en ordentlig test.   

Jeg tror måske jeg har fundet en løsning. Det bliver enten noget metalplade eller foamalux.

Ved ikke om I har nogle design idéer? Træet bliver af mørk massiv eg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis