fisk sygdom behandling

hej nogen der ved om man kan få et bredspekret middel til de fleste parasitter og bakterier til at hælde i havedammen har mistet 2 fisk ind til vidre har lige bestilt test til nitrat ph amoniak osv.men hvis det er normalt fik jeg at vide det kunne være sygdom kan finde en del men er i tvivl om hvad man skal vælge når der er så stort et udvalg.og så er jeg også lidt nervøs for at det man hælder i for at gøre dem raske måske skader nogen sarte fisk?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du har testet vandet og det evt. er ok, så skal du helst kunne se på fiskene om de er syge. 

Parasitter = hvide pletter eller synlige snyltere. Svamp = gevækster o.s.v. Det er der mange billeder af ´på sider med fiskemedicin. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

hej jeg kan ikke se noget på dem men den ene trode jeg blev rask igen den havde isoleret sig fra de andre men lige pludselig svømmede den rundt med de andre og så blev jeg glad det var en aften men morgenen efter lagde den død så tog jeg den op den lagde i det lave vand og så var dens øjne,gæller,og halefinne spist gad vide hvad dyr der har gjordt det hvis det var en kat ville den nok spise den oppe på land og ikke kun de ting der var spist og en fiske hjere ville nok sluge en lille en på 10 cm nogen der har en ide til hvad det kan være for et dyr der spiser de dele og så nede i vandet?kan de andre fisk finde på at spise en fisk der har det dårligt?spurgte en fra et havedamscenter han sagde det nok var parasitter men tror nu ikke parasitter kan spise de dele på en nat og der var ikke sygdom at se på den

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis