Køberrådigvning - hvor meget / hvor lidt?

Jeg har fundet et hus, som jeg synes lever op til alle mine ønsker og krav. Jeg har fået forhåndsgodkendt lån, så alt er jo som det skal være.

Men jeg er i tvivl om køberrådgivning, google dukker op med alle køberrådgiverne, der siger at køberrådgivning er absolut nødvendigt, og så med priser fra den ene ende af skalaen til den anden - og ret svært at overskue hvad der reelt er nødvendigt og hvad der ikke er?

Nogle anbefalinger til god køberrådgivning, hvis altså det er så nødvendigt?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjah er man på totalbar bund hvad angår at kunne se forskel på skidt og kanel.... Hvad hustilstand angår og ikke kan på nogen måder kan genneskue hvad det der står i en tilstandsrapport egentlig betydet så kunne det måske være en god idé, men ellers kan jeg ikke se den store fidus i det bortset fra at at pengepungen bliver knap så tung.....

har du læst lokalplanen ?, køber rådgivning bør også dække i forhold til hvilke planer der er for området (kommende motorvej i baghaven) er der igangværende nabo strid mm.

det bør ikke kun handle om bygningens tilstand

de gange jeg har handlet har køberrådgivning været værdiløst, men jeg har nu også selv undersøgt div inden..

det er normalt noget som din advokat står for samtidig med at de sikre berrigtigelse af skøde/tinglysning samt står for evt reffussionsopgørrelse.


i forhold til bygnings gennemgang, så bør det du skal vide fremgå af tilstandsrapporten, og kun hvis denne ser tynget ud af k3 eller du er ved at købe et håndværker tilbud,så kan der være grund til bekymring og en gennemgang med en uvildig.

ved kælder bør du altid skriftligt spørge til fugt og oversvømning /opstigende vand også ved en ejerlejlighed.

ved en lejlighed skal du også forholde dig kritisk til alder/stand af ejendommen - f.eks. tag, vinduer, facade m.m. da det jo er fælles fremtidige udgifter.

Hej boss lady

Jeg kan selv varmt anbefale Købsmæglerne, da mig og min kæreste selv lige har købt hus. Vi var helt på bar bund og vi følte hele tiden at der var noget vi manglede at have styr på. Hvilket var mega stressende for os. 

De var gode til at hjælpe os med en rød tråd igennem købsforløbet, og gennemgå hvad de ville have styr på og hvilke beslutninger vi skulle tage. 

Bare det med at vide at intet blev glemt var det vigtigste for os, fordi vi følte det som en jungle at sætte sig ind i det nødvendige jura, samtidig med at have øje for fejl når man ser sit drømmehus og være realistisk igennem en sådan stor beslutning. 


Men tror de fleste rådgivere har styr på det, men her var min anbefaling. 😊

 Furo 25-07-2019 10:53

ren reklame

Jura har din advokat styr på, bygningstilstand kan en gammel håndværker overskue. Resten er tidsspild. Og brug mavefornemmelsen.


 

Annonce

Advokatbistand er de bedste penge givet ud i forbindelse med huskøb. 

Tilstandsrapporten er ikke altid retvisende, så du bør få en uvildig sagkyndig til at tjekke oplysningerne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du bør få en uvildig byggesagkyndig til at gennemgå huset. De penge kan være givet rigtig godt ud. Min personlige erfaring er, at tilstandsrapporten er ubrugelig. Jeg har selv fornyeligt handlet hus, hvor der lå to fejlfri tilstandsrapporter, men hvor det efterfølgende viste sig, at der akut skulle udbedres fejl for knap 250.000 kr. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis