Halvvæg i stue

Jeg kunne godt tænke mig at bygge en halvvæg mellem vores spiseplads og stuen. Er det muligt at gøre stabilt? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

IDu mener halv højde. Hvor lang skal den være? Det mest stabile og hurtigste er at købe to skillerumselementer. Feks i 60 og 50 cm. Lime dem med lim til porebeton til gulvet ogmellem elementerne. Du kan ekstra sikre dem med bølgeplader og karmskruer. Du korter af til rette længde med vinkelsliber. Vær opmærksom på, at der er armering i.

Du kan bygge den i multiplader, men de er i små stykker og risikoen for en skæv væg er tilstede for en gds.

Ja, det er en halvhøj væg jeg tænker på. Jeg tænker den skal være knap 2m lang, er det realistisk? Du skriver at jeg skal lime, men skal jeg ikke også skrue den fast i gulvet?

Fastgørelsen til gulvet afhænger lidt af belægningen - beton, fliser, træ eller kokostæppe? 😊

Normalt vejer sådan en væg noget og den skal så mures/klæbes til gulvet og den ene ende så du ikke får den over tæerne.

Skruer nok ikke da de bliver synlige

Okay, tusind tak for svar.

Hovsa! Glemte lige at skrive, at disse elementer naturligvis skal lægges ned i forhold det normale brug. Desuden giver det et minimalt arbejde bagefter med spartling osv.

Annonce

Hmm det forstår jeg ikke helt? Hvornår skal de lægges ned?

Hvad er under gulvet, beton? Du får ikke en stabil væg ved at sætte den oven på gulvet. Skær hul i gulvet, hvor væggen skal være og byg væggen op derfra. Du kan vælge skillerumselementer (som du lægger ned 7,5 cm.tyk) eller lave det som en halvstensvæg ( 13 cm. tyk inclusiv puds), som du pudser og evt. maler. du kan selvfølgelig vælge den overflade du ønsker.

fase

Jeg har spartlet muren og sat kantskinner på. Jeg er nu i tvivl om malingen kan binde på kantskinnen, eller om jeg skal have filt el lign på? Det er selve kanten på skinnen der er synlig.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også