Emhætte med defekt lys

Gorenje DF 610E emhætte med 2 x E14 pærer vil ikke lyse. Begge pærer er forsøgt skiftet. Der tændes og slukkes med en skyder, der skubbes til højre/venstre. Det er kun lyset, der er defekt, - eller virker den. Er der nogen, der har erfaring/gode råd?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo lige afprøve de gamle pærer i en anden lampe. Er de færdige så må der nye i emhætte.

De fatninger der bruges til E 14 pærer kan ofte ikke modtage en lavenergi eller led pære da pæren bliver for tyk lige efter gevind. Løsning: sluk for strømmen adskil fatning og bøje både side og bundkontakt lidt op. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tusinde tak, Erik - jeg havde godt tænkt på, om det kunne have noget med de nye pærer at gøre, da det netop er led pærer jeg har købt. Jeg vil forsøge, om jeg kan komme til fatningerne, mens de sidder i emhætten - for er ikke sikker på at jeg kan adskille dem :-) 

Du kan tilsyneladende stadig købe matte kertepærer LINK Ellers må du købe et par klare for at få det afprøvet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du er fuld af gode ideer - igen TAK, Erik. Det vil jeg prøve, hvis det første trick ikke virker :-)  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis