Lysspejl virker ikke:(

Hej! 

På mit badeværelse har vi et spejl, med T5 lysstofrør bagved, som den eneste beslysning. 

Forleden er lyset derude så gået, men når man trykker på stikkontakten lyser det i et sekund også går det ud. Stikkontakten skal så være slukket i et par timer, før man kan prøve det igen - som om den skal "lade".

Stikdåsen, som den sidder i på billedet, virker desuden heller ikke. Er dette noget der selv kan fikses, eller skal man have en elektriker ud?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ser ikke noget billede. 

Men hvis der ikke er strøm i stikdåsen som den er tilsluttet til, så skal der jo findes noget strøm et sted.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er jo ikke til at sige hvor fiks du er til at ordne den slags ting. Men er der ikke strøm i stikkontakt bag tandbørster så skal der jo søges og måles noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøv lige at vippe stikkontakten ud. Se om ledningerne er læse eller brændte. Nu har jeg gamle øjne, men det synes som om neonrørene ser noget sorte ud i enderne. 2 nye og et par glimtændere er ingen Luxus


 

Stikkontakten, har du testet at om den virker, når lyset er "tændt"? Har den virket tidligere, eller stoppede den med at virke samtidig med lyset?

Der er ikke glimtændere i det spejl. Har et tilsvarende og det er med elektronisk tænding. Jeg fik ombytet mit spejl efter 1 år, da lyset pludselig begyndte at blinke.

Kablet til stikkontakten er i øvrigt ikke fastgjort ordenligt. Hvis du har fat i en elektrikker, så få ham til at fikse det også.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis