Kompressor

Hej LDS

Jeg har en ældre stenhøj kompressor hvor der sidder en lille tank i mellem cylinderne. Er der en der ved om man kan få sådan en ny? Og evt hvor? Det skulle sådan set bare være en lille tank med et enkelt hul til en fittings så jeg kunne koble cylindrene på med nogle vvs fittings. Men synes ikke jeg kan finde noget nogen steder. 

På forhånd tak. 

Jesper


Jesper-
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske Stenhøj stadig har reservedele til din kompressor.

Hvad fejler den gamle tank ?

Som jeg husker er den til trykudligning, så kompressoren ikke skal starte op med tryk på cylinderne, og beholderen gør den lige skal fyldes først, inden kontraventilen til tanken åbner.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg synes den gamle er ved at se og lyde noget tynd ud i godset. Og derudover så kan jeg ikke skrue den til den ene cylinder igen da gevindet går skævt på. Er ved at have forsøgt ret man ting uden held for at skrue den på igen. 


Jesper-

Den lille beholder er ikke særlig tyk i godset..

Optimalt ville være at finde tap og bak og få gevindet frisket op, der er jo en vis risiko for gevindet i topstykket også er skadet.

Kan ikke huske hvilket gevind det er, men er det almindelig rørgevind, kan du måske redde gevindet på beholderen, ved at finde et stykke rørfittings der passer i gevindet, og få det skruet lige på det skæve gevind, og på den måde rette det op. Det er noget nemmere en på kompressoren, hvor der skal vrides noget for at få beholderen skruet på plads.


Vi prøver igen, i morgen --

Det er det der er problemet. Beholderen sidder på kompressoren og er koblet til den ene cylinder og til selve tanken også. Men kan bare ikke vride så meget med den at jeg kan få den på den sidste cylinder. Og rørene som omløberne sidder på, er så rustne at det ikke er nemt at skrue med ømløber heller. 🤔

Har godt nok fundet en lille tank der kan holde til en hel del mere tryk end hvad der er nødvendigt. Så kunne det være at jeg kunne sætte den ind i stedet og lave nyt rør føring til den store tank. 

Grunden til det egentlig skulle afmonteres var for at kunne skifte kontraventilen fordi den stod med tryk på cylindre hele tiden og kunne ikke starte igen når den var kommet langt nok ned i tryk. 


Jesper-

Du skal have løsnet alle omløberne så de er nemme at dreje rundt, så skal du have løsnet alle tilslutningsrørene så gevindet bare har godt fat, så burde du kunne få det monteret.

Det bliver jo også lidt besværligt, at lave ny beholder og rørføring selv..


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du ikke har fundet dele endnu, så prøv lige at kontakte www.jetas.dk

Han kan rigtigt meget mht reservedele til alle kompressorer. Hvis ikke han kan, så er der stenhøj, de laver stadig, men er lidt pebret i pris. 

Jeg har skiftet de rør du snakker om for et par år siden, og det tog lige stenhøj et par forsøg at lave de rigtige, men de fik de gamle sendt over, da der findes mange forskellige mål på de rør 😊



Mvh. 
Olsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis