Valg af garage/værksted - billigt og godt.

Hej Lav-det-selv.

Vi står for at skulle købe vores hus - et ellers okay nydeligt hus fra 1877 der er renoveret i 1975, men vi mangler en garage. Vi har 2000m2 grund, men vores budget rækker ikke så langt til garagen, da vi også vil renovere huset.

Vi har pt. En garage på 3,5x7 meter i noget faldfærdigt træværk fra 70erne der dog gør det udemærket, så i det nye hus ønsker vi at bygge noget tilsvarende eller større for det budget vi har til rådighed.

Vi har dog rigtig mange spørgsmål hertil.

Hvad er den billigste måde at få en frostfri garage op at stå?  Vi har ikke krav om minimumstemperature da vi primært vil bruge den som service værksted i sommerhalvåret.

Vi har kigget på noget ala dette https://dihc.dk/produkt/trae-garage-36m%C2%B2/ men er det overhovedet anbefalsesværdigt fremfor noget andet?

Og hvad kan man bruge som billigt fundament? Umiddelbart er beton en dyr omgang, men vi ved ikke helt hvad vi skal regne os frem til.

Vores største krav er at der er plads til en bil, en servicelift med plads rundt om (Minimum 3.5 meter i bredde) også gerne lidt længde på så der kan være et værkstedsbord samt lidt opbevaring.

Vi har også haft tanker om en "stål" lade eller lign. vi kunne pille ned, men vi har ingen idé om hvor vi kan finde sådan nogen der vil af med sådan en. Igen er kravet ikke så stort, udover størrelsen skal passe men en lille lade eller skur ville også gøre tricket. 

Mvh


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville lave en selv med træskelet, man kan jo finde massere af billige materialer hvis man kigger i dba eller på Facebook bliver det også handlet en del ting


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du skriver ikke hvad budget i har til rådighed, og om du har tænkt dig at lave det hele selv. 

Jeg skal selv til at bygge et værksted/garage på 3,5 x 6 meter og har regnet mig frem til en pris på ca 40000 hvis jeg laver det hele selv, og det skal laves ordenligt.

Jeg har selv gravet ud til fundament i hånden, og nu skal jeg til at støbe her i weekenden, har købt en brugt betonblander, så jeg blander det selv, også koster et betonfundament ikke alverden. men det er da et stort arbejde, og har man ikke brug for motionen, viljeg ikke anbefale selv at grave ud til fundament, man får bare ondt i ryggen :)

Pizzabager skrev den 22-07-2019 18:55:06

Du skriver ikke hvad budget i har til rådighed, og om du har tænkt dig at lave det hele selv. 

Jeg skal selv til at bygge et værksted/garage på 3,5 x 6 meter og har regnet mig frem til en pris på ca 40000 hvis jeg laver det hele selv, og det skal laves ordenligt.

Jeg har selv gravet ud til fundament i hånden, og nu skal jeg til at støbe her i weekenden, har købt en brugt betonblander, så jeg blander det selv, også koster et betonfundament ikke alverden. men det er da et stort arbejde, og har man ikke brug for motionen, viljeg ikke anbefale selv at grave ud til fundament, man får bare ondt i ryggen :)

 Hej Pizzabager
Vi vil gerne lave så meget som muligt selv, men vi står nok tilbage hvis vi skal murer det hele op eller skære alt træet selv.. Vi har mulighed for minigraver til at grave ud med gratis så det er ikke et problem. Vi regner med et budget på 50-75000 kr for færdig garage uden interiør

Vil du dele dine tegninger / materialer evt? Så kan vi blive inspireret.


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport

Hvis du vil have en muret garage, bliver væggene jo bare så meget tykkere, jeg har tænkt mig at lave min opbygget i træ, med træbeklædning. Jeg har ikke nogen færdige tegninger, jeg har det så at sige i hoved, og har stadig en del løsninger jeg skal have fundet ud af når jeg kommer til det.

men i hovedtræk, randfundament i beton, med lecablokke øverst. betongulv, så en træopbygning, og et flat tag øverst, eller næsten fladt.. 2 lags tagpap. det er simpelt, og nok den billigste løsning, skråtag kunne være lidt federe, men det ligger for tæt på skel, så jeg må ikke komme over 2,5 meter, jeg ville også oprindeligt lave det større, men der kom så et problem med bebyggelses procenten. 

Jeg lavede en liste over de ting jeg ved jeg skal bruge, også sat 20% af til div, også endte jeg på de ca 40.000 kr, der er ikke nogen forkromede løsninger, porten er den billigste elektriske port med isolering jeg kunne finde, dør og vinduer regner jeg med at købe nogen fejlmål på DBA(der er masser, og det er jo nemt at tilpasse målene på bygningen når man kender målene på vinduer og dør først) der er typisk 50% + at spare der.  også har jeg finkæmmet nettet for at finde de billigste priser på det jeg skulle bruge. jeg har ikke købt så mange af tingene endnu, så det kan godt blive dyrere, men bliver det 10000 kr dyrere, så er det heller ikke noget problem.


Husk at den lift kræver ekstra lofthøjde. 


 

Jeg har selv bygget min garage på 88 kvm, kostede 450000 i alt. Den er muret i leca, saksespær overstørrelse porte eternit udhæng. Det kan laves billigere uden tvivl. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis