Opdatering af bryggers - Eltavle

Hej alle.

Jeg håber I kan hjælpe mig videre med et par spørgsmål angående vores eltavle og måler, som pt hindrer vores projekt med opdatering af vores bryggers.

Som det ses af billedet fylder elmåler og eltavle en del på væggen.

Jeg har vippet fliser af væggen i dag, og i den forbindelse vil jeg også gerne have de sidste 6 fliser af så jeg kan få lavet en pæn kant samt spartle væggen - er det energiselskabet, der skal sige god for det/ komme ud - eller kan en elektriker hjælpe mig?

Nu vi er ved emnet eltavle og elmåler, indtilvidere har denne eltavle og elmåler været pakket væk i et skab, bygget omkring disse. Men er der mulighed for at få/købe en anden løsning, der er mere kompakt end den nuværende? Hvad skal jeg kigge efter?

Dbh. M

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds. 

Det er den lokale elektriker der kan afmontere tavlen, så du kan få de fliser af der sidder under rammen.

Man kan faktisk ikke få noget der fylder mindre. Jo man kan få en planforsænket, så den sidder inde i muren og kun har 2 låger der stikker frem. Det fylder det samme på væggen men er naturligvis lidt pænere. De 2 indbygnings skabe kan sidde over hinanden som nu eller  sidde ved siden af hinanden, og der melder der sig 2 -3 udfordringer.

1. De kabler / ledninger der nu sidder ned til sikrings grupper vil med al sandsynlighed ikke kunne nå. Så elektriker skal trække nye til 1. tilslutnings sæt eller forlænge dem. Det kan sagtens laves. Sidder de over hinanden så kan der være muligheder. 

2. Der er næsten ikke plads til 2 ved siden af hinanden imellem hjørne og vindue. Men igen ingen problem hvis de sidder over hinanden. 

3. Prisen da de ikke er helt billige. Her et eksempel. link Den er ikke for monteret så elektriker skal flytte komponenter over med de nødvendige forbindelses ledninger.

Så skal der bruges en tilsvarende målertavle Husk at låge bestilles særskilt. kr. ca. 550,00

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også