Bakkamera..

Sønnens nye Honda Civic har bakkamera (fed funktion iøvrigt). Jeg har så fået den tanke om funktionen evt. kan modificeres sådan at bakkameraet kan filme og optage ved parkering, hvis uheldet er ude og en eller anden bakker ind i hans bil (og stikker af).? Han gider nemlig ikke havde dashcam hverken i bilens for- eller bagrude. 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det giver jo visse udfordringer.

1. Så virker kamera vel kun bagud. Rigtig godt når man bakker til en trailer. Vi har bil med kamera hele vejen rundt, men de peger kun nedad så man kan kun se fortovskanten f.eks.

Så hvis han påkøres fra siden så er der ikke optagelse

2. Den virker vel kun når bilen er i gang og står i bakgear. Det er yderst sjældent at folk stikker af lige medens man selv er ved at parkere. Den skulle så være aktiv hele tiden. 

3. Så skal der jo optages konstant for at se hændelsen også før skaden sker. Og er det overhovedet lovlig på offentlig vej.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De fleste løser problemet med en jydekrog...



Tak for fiffet Bent, faktisk kan jeg se at lige netop den model her (HONDA CIVIC PRESTIGE NAVI 1.5 VTEC TURBO CVT 7 TRIN AUTOMATISK) har fint plads til træk, så jeg tipper lige sønnen.   

Din søn er vist ikke den eneste med en Bilkabule ?

Ind til videre har han heldigvis været forskånet for Bilka-buler, men skulle uheldet være ude, koster det ham 3.000 kr i selvrisiko hvis synderen ikke melder sig, og det er jo trælse penge at komme af med.

Og tro mig, ligeså mange som er flinke til at lægge en seddel i forruden, ligeså mange forsøger at smutte udenom og køre bare fra åstedet - desværre..

Det er noget værre svineri bare at køre fra en skade man har forvoldt en anden's parkerede bil. Man burde - være - omend tvinges til det - lovmæssigt, at give sig til kende med en seddel i forruden hvis uheldet er ude. Det er edder surt at komme ud til sin bil som har fået enten en bule eller en lakskade gr.a. af modparten ikke kan finde ud af at styre sit køretøj på en forsvarlig måde UDEN at det SKAL gå ud over andre uskyldige mennesker's køretøjer. Har jeg om nogensinde "dummet" mig, ville jeg altid lægge en fin seddel i forruden og så bare tage "skraldet" derfra for - det var jo mig der lavede skaden i første omgang? Jeg forsøger altid at passe meget på ikke at lave skader på andres køretøjer, men det gør mange, rigtigt mange ikke, desværre.

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
Som antydet har jeg selv bil-kamera i både for- og bagrude i min bil. Tre gange har jeg (og det ene kamera) kunnet være til nytte i opklaringen om hvem havde skylden hvor en bakkede ind i en anden, og hvor en desværre smuttede fra sit ansvar ved at ridse en bil med en indkøbsvogn, og en der kom til at ramme en parkeret bil med forkofangeren som osse lod som ingenting.      
En kollega har en af de omtalte Kina bakspejle med kamera bagud og lige ud. De er godt nok smarte, og fantastiske billeder.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis