Badeværelse, rengøring af muresten

Hej.

Jeg har et badeværelse, hvor der er brusebad. Det er det orginale fra 1977 vil jeg tro. 

Jeg vil gerne til at rengøre murstenene for evt. kalk og fugerne som er blevet lidt jordslået. Det er et lille badeværelse hvor der ikke er fliser på væggene men det er mursten. 

Her kan i se https://imgur.com/nJB5bau 

jeg tænker at oversprøjte det med vand og pensle det med saltsyre 30%, salsyre kun på murestenene. Vil det kunne tage det kalket? 

hvad med fugerne? 

Har i ellers nogle gode råd til hvordan jeg kan gøre det rent?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil bestemt ikke anbefale at bruge saltsyre indendørs. 

Ved ikke om de handler med private, (købte det til mit arbejde)men denne her Okker kalkfjerner er utrolig effektiv, men den er noget ætsende, så briller og handsker er at anbefale. Men mon ikke der findes lignende, i andre fabrikater?

Okker kalkfjerner  er lidt nede på siden.

Brugte den til skyllerum med fliser og fuger, samt gulvklinker, de var utrolig beskidte, kalk har det med at samle skidt, almindelig rengøring hjalp ikke.

Blev så anbefalet okker kalkfjerner, man skyller først over med rent vand for at fugerne ikke skal suge for meget, så smørres okker kalkfjerneren på, og bearbejdes med børste i 5-10 minutter, så skylles der af med rent vand, fliser og fuger blev fuldstændig rene.

Vi prøver igen, i morgen --

tak for svar. har nu prøvet at søge efter Okker kalkfjerner - men det er ikke lykkes mig at finde noget.. har nu prøvet med eddikesyre men ikke noget visuelt forbedring..

andre forslag?

Ja der er nok kun RKI der har med det navn..

Du kan prøve med toiletrens, det vil formodentlig også virke, har brugt den billige fra Brugsen til andet formål, den virker ret "krads"

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har lavet New yorker væg hvor mursten skulle renses lidt. Det var dog kun kalk, men LIP klinkerens virkede ret godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis