Pudset facade - kan man kombinere forskellige slags underlag? Fx. Gasbeton og træ-skelet?

Vi vil gerne bygge vores gasbeton-garage om til udestue. Derfor har vi hyret en tømrer til at "skære" et par store huller i murene (gasbeton) og montere nogle store terrassedøre.

De gamle gasbeton-mure er skrøbelige og jeg forventer at vi ikke kan bibeholde/stabilisere murværket over terrassedørene, men at det også fjernes.

Jeg vil selvfølgelig gerne have at den pudsede facade ser nogenlunde ens ud, så spørgsmålet er om vi kan bygge et træskelet over terrassedørene og lægge puds på? Eller bliver vi nødt til at få en murer til at sætte gasbeton op igen, for at opnå en enstartet pudset overflade?

mvh

Søren Dahl

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din tømrer saver hele vejen ned og sætter døren. Så saves der hak ind i væggen i hver side for oven ved døren. Her murer man en overligger ind. Nu mures op over døren til spær. Pudses efter.


 

Tak for svaret Uldal. Det var også min første tanke, men jeg håbede på at vi kunne undvære murer-arbejdet og lade vore tømrer klare det hele selv. Men vi må nok hellere få en murer på banen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er den bedste og holdbare løsning. Et alternativ er dog, at man - i stedet for at camouflere, fremhæver.

Når tømreren har monteret døren, lægger han en træ-overligger, laver en ramme der fylder hullet ud og fylder de vel 30 cm over døren med isolering. Monterer en dug og beklæder med feks sort Ivarplank eller lærketræ. Når facaden bliver malet hvid, vil detaljen indgå som en del af helheden. Indvendig kan der så males i rummets farve på en gipsplade.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også