Utæt hane når der åbnes op for vand

Halløj


Jeg har fået købt mig et vand slangesystem fra Gardena og opsat ude i vores bryggers. Vi havde desværre ikke nogen udendørs hane. 


Jeg har vedhæftet 2 billeder forneden. Det første viser bare hele opsætningen.
Det andet er et nærbillede af hvor jeg har tilkkoblet slange systemet. 

Mit problem er, at så snart jeg åbner for hanen, også bare en lille smule, så sprøjter der vand fra der hvor pilene er. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Hele bryggers er ældgammelt og skal om nogle år renoveres.  

Af de 2 haner kunne jeg kun bruge den til højre, da der har sat sig snask, rust og jeg ved ikke hvad på den venstre som gør at jeg slet ikke kan få fat i gevindet. Hvordan renses det?

Ser frem til at høre fra jer.


Hele opsætningen

Nærbillede af hvor den lækker/sprøjter fra. 

Halløj Jeg har fået købt mig et vand... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at følge rørene tilbage gennem huset og se om du støder på en hane tilat lukke for vandet. Det bliver svært at skifte hanerne med fuldt blus på vandet...

Ellers find dit vandur/vandmåler, dér plejer at være en hovedhane. Uret kan ligge i en brønd uden for huset

Ikke for at kritisere.. men få dog lavet noget ordentligt hurtigst muligt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@natur Helt i orden. 

Men der ligger som regel andre ting til grund for hvorfor man ikke bare laver det perfekt første gang. 

Som jeg skrev når udhuset skal renoveres om nogle år så bliver der lagt penge og sjæl i det. Lige nu har vi desværre ikke penge til sådan en omgang...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis