Utæt hane når der åbnes op for vand

Halløj


Jeg har fået købt mig et vand slangesystem fra Gardena og opsat ude i vores bryggers. Vi havde desværre ikke nogen udendørs hane. 


Jeg har vedhæftet 2 billeder forneden. Det første viser bare hele opsætningen.
Det andet er et nærbillede af hvor jeg har tilkkoblet slange systemet. 

Mit problem er, at så snart jeg åbner for hanen, også bare en lille smule, så sprøjter der vand fra der hvor pilene er. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Hele bryggers er ældgammelt og skal om nogle år renoveres.  

Af de 2 haner kunne jeg kun bruge den til højre, da der har sat sig snask, rust og jeg ved ikke hvad på den venstre som gør at jeg slet ikke kan få fat i gevindet. Hvordan renses det?

Ser frem til at høre fra jer.


Hele opsætningen

Nærbillede af hvor den lækker/sprøjter fra. 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige der hvor dine 2 pile peger hen er der en spændering som går ned og presser på en gummiring. Du kan være heldig at det hjælper at skrue den lidt mere i bund. 

Ellers er der ikke andre muligheder end at købe en ny. Husk at der skal pakgarn og salve ( eller lign. )  i gevind når du samler den med installationen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det letteste ville jo være at købe en ny vandhane. Grunden til at der kommer vand ud de steder, der er markeret, er at der kommer fuldt vandtryk på pakningen, når der åbnes bare en lille smule. Du kunne prøve at spænde omløberen ved markeringen lidt, hvis den overhovedet kan spændes. Jeg kan se, at du regner med, at en strip kan holde slangen fast. Den burde have været holdt fast med et spændbånd for at være sikker på, at slangen ikke glider af. 


fase

Tak venner. 

Da jeg ikke har den store viden om dette lyder det til fra jer begge at jeg nok hellere må investere i en ny. 

Hvad er reglerne her, skal det være en VVSer som gør det? 

Kan man købe en færdig pak som “bare” kan skrues fast uden at sætte små pakninger osv op?

Hvad er priserne på så nogle og hvor ville man købe fra?

Mvh Hamid

Uden at have forstand på det plejer jeg at bruge billig-vvs.dk til den slags.

Ja der skal en vvs'er til hvis vi skal følge reglerne. En ny koster på billigvvs 172 kr, denne skal pakkes med garn og salve.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Annonce

Ok jeg kigger på billigvvs.dk 

Findes der vejledning til hvordan den skal pakkes med garn og salve? Er det tilbehør man køber ved siden af vandhanen?

Eller kør ned til VVS eksperten og køb den, i samme omgang kan du måske få dem til at vise dig det eller måske pakke den for dig.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Pakgarn og salve er noget du køber ved siden af. Har du ikke et byggemarked i nærheden af, hvor du bor? Tag hen i dit nærmeste byggemarked og se, hvad de har. Et eksempel er vist herunder.

Kuglehane


fase

Husk at få hanen  med indbygget kontraventil i


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak venner. 

Jeg købte 2 kuglehaner, et sæt garn og salve, 2 spændbånd. 

Nu må vi se om jeg kan klare det. Underligt at jeg ikke kan finde hvor ventilerne for sluk for vandet er?? Det er fra 1965..

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis