Ventilation i kælderrum

Hejsa


Jeg er i gang med at renovere et værelse i vores kælder.

Og i den sammenhæng for jeg brug for noget udluftning, i værelset.

Det er ikke nok at åbne vinduet.


Jeg har samtidig også et toilet, som desperat har brug for udluftning.


Jeg har ikke den store forstand på ventilation, men har et par idéer, som I måske kunne hjælpe med at optimere :-)


På den vedhæftede tegning, har jeg med rødt, forsøgt at tegne min første idé:

Montere en blæser á la denne https://dukaventilation.dk/produkter/ventilatorer-styringer-og-tilbehoer/vinduesventilator-mao2-l-th, i vinduet, i værelset. ikke i væggen, da det er en 300mm betonvæg...

På toilettet tænkte jeg så at montere en alm. vådrumsblæser, med udblæsning ud af vinduet, i det disponible rum, der er tæt på.

Det kræver selvfølgelig 2 nye termoglas, med hul i.


Min anden tanke, har jeg tegnet med grønt:

I værelset monteres udsugning, til gangen ved siden af, og føres over til toiltet, der også har en aktiv udsugning.

Og disse føres så videre til førnævnte vindue, i det disponible rum.


Som sagt, har jeg ikke den store forstand på ventilation, så det er meget muligt det er helt tosset.

Og er åben overfor forslag til hvordan jeg gør det, billigst, nemmest, og bedst, i den prioritering ;-)


Hilsen Grandjean


Mvh Grandjean 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Altså jo længere du laver dine rør jo kraftigere motor skal der på for at få effekt. 

Dertil kommer at hul i termoglas ikke er så nemt fordi der er flere lag og du fjerner det vakuum der skal være imellem dem. 

Jeg ville klart betale et diamantbore firma for at få lavet de nødvendige huller i betonen. Så kan du også frit placerer dine ventilatorer. Den løsning har jeg selv brugt i min kælder (jeg har dog mursten i den øverste del af væggen, men de kan nu sagtens bore i beton) 





Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis