Lav Selv en pinata

Vi du prøve at lave en pinata istedet for at købe en !! Så er her en lille instruktion til hvordan du gør- Det er samtidig en sjov aktivitet sammen med børnene. Du kan lave et hav af forskelle Pinater men prinsippet er det samme

Du skal bruge følgende:

  • En stor ballon
  • Gamle aviser
  • Mel og vand
  • En pensel
  • Kraftig snor
  • Bred tape
  • Farvet silkepapir eller hobbymaling

Pusten ballonen helt op og bind knude på den så luften ikke slipper ud. Klip en masse gamle aviser i smalle strimler. Bland herefter mel og vand i en skål så det bliver til en tynd og klistret masse. Massen kommer til at fungere som en slags lim. Dyp herefter én avisstrimmel ad gangen i din melblandingen og klister den på ballonen. 

Dæk hele ballonens yderside med avisstrimler, men lad et lille område omkring knuden på ballonen være frit. Dæk ballonen med flere lag avisstrimler, så din piñata bliver stærk nok til at kunne holde til en masse slag. Lad det hele tørre i mindst et-to døgn.

Når det hele er tørt, skal du prikke hul på ballonen og tage den ud. Nu har du en hul, rund figur, som du kan fylde op med det, du har lyst til - Lav huller omkring piñataens åbning og træk snore igennem dem. Saml snorene i en kraftig knude cirka 20 centimeter over piñataen, så den kan hænges op. Herefter lukker du hullet med bred tape og klistrer ekstra avisstrimler dyppet i melblanding fast over tapen. Lad toppen tørre.Når toppen også er tør, er din piñata klar til at blive pyntet. Her er det kun fantasien, der sætter grænser! Du kan for eksempel klistre strimler af farvet silkepapir uden på piñataen, eller du kan male den med hobbymaling i flotte farver.

Se en video omkring hvordan du laver en pinata her


Ejer af www.festbutikken.dk
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ren reklame.

Hvornår holder festorginalen fra festbutikken op med at spamme deres ligegyldige skrammel.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nemlig ja.. og lad dog være med at bruge endnu mere energi, på at lave uendeligt kedeligt crap, der bliver ledt ud i naturen om "5 minutter"    @Festbutikken - du kan ikke være bekendt at opfordre til ødelæggelse af vores samfund!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg syntes ikke at i er rimelige.

Det er reklame på grund af linkene, men hvis de fjernes er det stadig et godt og brugbart indlæg til hobby kategorien.

Om det er mindre værd at lave en pinata end at bøje et stykke træ over damp, kommer vel an på hvem der skal bruge det? Og der er vel næppe noget der spolerer naturen ved at bruge gamle aviser til papmache.



Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg er ikke enig.

Læg mærke til, at hvad der er vist her i dette forum er noget folk faktisk har selv lavet, og hovedparten er af høj kvalitet til inspiration for andre. Jeg har stor glæde af at se hvad andre finder på.

Festoriginalen derimod, er brændt inde med noget skrammel på hylde syv som desperat forsøges at italesættes.

Festoriginalen har højst brugt fem minutter på afskrift af en middelmådig brugsanvisning, men viser ikke hvordan.

Derfor protesterer jeg når tumper forsøger at kompromitterer et godt forum som dette. Vi er ikke idioter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kære Rantzau

Jeg beklager meget hvis mit indlæg har fornærmet dig. Dette var bestemt ikke intentionen.

Lad mig lige rette nogle faktuelle fejl i din kommentar.

1) Indlægget er ikke lavet som reklame. Det ville også være noget tåbeligt at opfordre folk til at lave det selv - hvis jeg vil sælge her på siden. Så det er ikke et formål at sælge til dig eller andre i dette forum. Hvilket heller ikke er sket.

2) Jeg er ikke brændt inde med noget på hylde 7 eller andre steder så det er heller ikke derfor.

3) At beskrive mig som en tumpe er langt fra korrekt. Jeg tænker at du nok er lidt en gammel dinosaur, som ikke helt forstår.

Jeg har bemærket at rigtigt mange har læst de tidligere indlæg så mon ikke at webmaster er glad for den debat og aktivitet som vi alle er med til at skabe. Det var tanken at skrive noget som folk kunne bruge.

Du ønskes som alle andre herinde en rigtig god sommer.

Mvh

Lars



Ejer af www.festbutikken.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Kære Lars.

Tak for at du reagerede på min kritik, men det ændre ikke på forskellen mellem gør-det-selv amatører og firmaer der har økonomiske interesser i samme. Dit indlæg er lavet med den ene hånd på ryggen. 

Der mangler stadig illustrationer eller forklaringer der kan inspirer. Det ville være mere reelt at bruge (og støtte) sitet med regulære reklamer.

På den anden side har du helt ret. Jeg er en gammel dinosaurer der insisterer på at lave tingene ordentligt.   

... og god sommer til dig også.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kære Lars - en festbutik er da nok velkommen her, men så køb da noget reklame, og støt siden..

- men det meste at det du reklamerer for, er klimadræbende.. blot at du vil bruge en ballon til et projekt?? uden at ballonen har anden virkning, end at holde avispapir (træ, der kunne have været brugt fornuftigt) fra hinanden - og så limet sammen med giftstoffer??

nøjj, jeg er ked af, at jeg snart lyder som den aspergersforstyrrede teenager fra Sverige :-( ( eller en anden sindsforvirret pige)

men.. alt det lort, der bliver brugt til fest/ festivaler m.m. - det dræber os..

hilsen en anden Dino! - god aften..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også