Nålehammer, er de gode? findes de el-drevet?

Hej


Jeg overvejer en nålehammer, er de gode til at banke rust?

Harald Nyborg og biltema har dem til trykluft:

https://www.harald-nyborg.dk/p1479/trykluft-naalehammer

https://www.biltema.dk/varktoj/trykluft/ovrigt-trykluftvarktoj/nalehammer-2000033122

Hvilken er bedst?

De må vel findes el-drevet også?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har aldrig set dem til el, men derfor kan de jo udmærket findes.

Jeg har en til trykluft fra Biltema den virker udmærket, bruger den til at fjerne svejseslagger.

Den kan godt fjerne rust hvis det sidder i store flager, men ikke på tynde materialer, da den vil deformere materialet. Den bruger en del luft, så der skal en passende kompressor til.

En kopbørste på vinkelsliberen er også ret effektiv til at fjerne rust.. (husk sikkerhedsbriller)

Link



Vi prøver igen, i morgen --

nålehammeren fra harald skrald er også uemærket.

Jeg har brugt den til at fjerne en stor mængde puds fra vægge. det gør den fantastisk på steder hvor man ikke blot kan vippe det af. og uden at slå mursten løse eller skade dem.

Samme nålehammer har jeg brugt utallige timer til at fjerne rust fra vangeren på min last bil. Fjerne maling fra en traktor krop osv. Den har virkelig kørt mange timer.

På traktorkroppen udmærker den sig ved at den kun slår lakken af, det røde støbejerns grunder bliver siddende i et jævnt lag, perfekt til at male på efter en aftørring.

Eneste fejl på den har været at den har slidt et sæt nåle op :) og så har der været skidt i ventilen 1 gang.

Har en rimelig ny snap on nålehammer, der er temmelig dyr. den eneste forskel på de 2 er støj niveauet. Men begge 2 larmer så meget at man skal have høre bøffer på. De slår lige effektivt.

Den er noget skønnere end en stål børste, men kan ikke helt erstatte den.

Den er snildt pengeneværd

Tak for svarene, den roterende stålbørste har jeg brugt, og den er fin, men der er nogen gange noget som kunne være klaret meget lettere hvis man nu kunne slå en rustflage af. Det er mit indtryk, at noget rust har en hårdhed der er en del større end jernets, så man graver jern væk rundt om en hård rustflage som er modstandsdygtig.

Jeg har en del gange tænkt at sådan en nålehammer ville være sagen, men det er endnu ikke kommet længere end til tanken.

Det jeg tænkte at bruge den til nu, er at fjerne rustflagerne på ankerpladerne på en gof2 med tromlebremser. De ankerplader er af ret kraftig plade, oprindelig måske 2-3 mm tykke.

Hvis det er den subwoof jeg har mødt i andre forummer, så har du en golf2, så tror du så ikke at en nålehammer vil være god til den opgave?

Hej igen

Jo jeg har haft en 20-25 gamle golfer og halvt så mange poloer.

Kan ikke se hvorfor nålehammeren ikke skulle kunne gøre det arbejde.

Køb den og prøb, selvom den ikke dur til det så skal du nok få brug for den senere hen :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også