havedam

hej jeg har lavet mig en havedam på ca 5-6 tusinde liter en okay stor en jeg har fået fisk i har et solcelle springvand men den ene stakkels guldfisk er død og en anden går også under overfladen og har set en anden der også gik i overfladen og snappede efter vejret men den der går i overfladen lige nu snapper ikke men går lige under overfladen er bange for der ikke er ilt nok selvom solcelle springvandet kørte hele dagen i foregårs men den var død dagen efter burde den ikke have fået ilt nok?købte en luftpumpe også men brændte af på ca.en time nu har jeg stoppet min wall e 867 malersprøjte i vandet uden maling:)så nu bobler det helt vildt er det ikke nok ind til jeg får mit store filtersæt med uv pære 55 watt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Test lige surhedsgrad i det vand. Desuden hjælper et springvand ikke noget på ilten. Jeg tror dit vand er giftigt for fiskene.

hej uldal hvor køber man sådan en måler henne?troede springvand gav ilt giver en luftpumpe og vandfald ikke ilt?men de andre 20 fisk er der masser af gang i

Jeg synes det er nærliggende at tro de mangler ilt i det her varme vejr. Har du nogen planter i dammen?

Mht. pH/surhedsgrad, så behøver du ikke en dyr måler. Du kan købe nogle teststrips på apoteket eller i en akvariebutik. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også