wasco støvsuger til skuret.

skal have mig en støvsuger til skuret/værkstedet/bilen. har kigget lidt på den de har i harald nyborg. wasco 20L våd/tør sugeren. er de noget værd. kan de bruges til værktøjet og kan de bruges uden pose. 


det er denne model 

https://www.harald-nyborg.dk/p4470/wasco-vq1220s-vaad-toer-1250w-20

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har haft een. Den røg ud. Til værkstedsbrug var den ikke kraftig nok. Jeg købte en Nilfisk og er himmelhenrykt.


 

jeg har lige købt en værkstedesstøvsuger parkside i Lidl til 599,-

den kan jeg godt anbefale som et alternativ i det billige segment.

den er på 1500 watt.

https://www.lidl.de/de/parkside-nass-und-trockensauger-pnts-1500-c4/p281497

hvis du vil ofre lidt mere er der også karcher p6.

de har begge nogle fordele frem for den du har linket til i hn.

bl.a.

mulighed for tænd/sluk samtidig med værktøj

semi automatisk filter rens (vender luft retning)

variabel hastighed

metal støvsuger stang.


jeg har ikke selv personlig erfaring med karcher p6, men den skulle være en rigtig god værksteds støvsuger.  parkside fungere godt og suger nemt træ og metal spåner effektivt.

med parkside følger en del tilbehør bl.a. også en mindre diameter slange og tilpasningsstus, som kan bruges til div håndværktøj.

std slangen passer dog fint dirrekte i min bosch kap sav.

den semi automatiske rens er super fedt i et værksted, da træ spåner/støv hurtigt kan stoppe filteret. - ville aldrig købe uden til værksteds brug.


lige en supplerende info:

parkside skal ses som et billigt alternativ med de væsentlige/vigtige funktioner. den er ikke en prof model hvilket f.eks. afspejler sig i vægten - den er behagelig let og man løfter den meget nemt rundt....

Har i går brugt den sammen med bord rundsaven og her blev de 30l hurtigt fyldt, den medfølgende slange passede perfekt i afgangsrøret fra dewallen og sugede fint alt op til u.g. så der ikke var spåner/savsmuld rundt om arbejdsområdet.

sugeevne er som den skal være.

kvalitet af slangen kunne dog være bedre da den blot er lavet af et plastik rør - her ville det være federe med en kraftigere kvalitet.

Hvad med sådan en billig djævel, nogle som har erfaringer med sådan en til almindelig hobby værksted/garage?

https://www.jemogfix.dk/nilfisk-buddy-ii-vaadstoevsuger/7120/9042133/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Den mangler basale ting til værkstedsbrug - kan måske fint bruges til at støvsuge gulvet og bordplade hvis man har et auto værksted, men ikke til træ arbejde.

bare lidt træarbejde med maskiner laver store mængder spåner

Beholder er lille (12 L) så den vil blive fyldt alt for hurtigt ved f.eks. savning.

Og så mangler der filterrensnings system så filter vil stoppe hurtigt til ved gips/savsmuld.

Jeg har ikke personlig erfaring med den, men den vil med sikkerhed ikke dække mit behov.

Men alt i alt handler det om hvad man bruger sit værksted til - er det et elektronik værksted hvor der laves pc'er er behovet jo ikke det samme som håndværkeren/snedkeren...


jeg endte med at købe den på 20L fra haraldskrald. den virker fint nok. slangen passer på de fleste maskiner, men den er lidt stiv i det. men til de penge er den fin og man skal ikke tænke på om man skubber lidt for hårdt til den. har brugt den til lidt træ arbejde og da jeg lavede køkken pg fliser. der var den rigtig fin. til bilen er den også rigtig god. 

men skal man bruge en del til div større værksteds opgaver så tror jeg ikke den er så god i længden. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis