Klinkegulv hvor fugen ikke er fyldt op

Hej jeg har et problem med nogle fuger i klinkegulvet ikke er fyldt helt op ca 30-60 % fyldt op er det muligt at fuge dem efter gulvet har lagt i op mod 15 år har jeg ladet mig fortælle skal ser evt afsyres inden så fugerne er helt rene

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Det er ret irriterende med så dybe fuger når man skal feje f.eks. 

Du må ikke bruge saltsyre indvendig, det ødelægger metal, kontakter elektronik m.m. Men man kan bruge f.eks. lip fliserens men det tager kun kalk aflejringer, og det er mere fedt stoffer som man skal have fugen gjort rent for. Samtidig skal den gamle overflade være så ru som muligt. 

Jeg ville vaske det med grundrens, skylle efter og derefter kradse i overfladen på alle fuger. Du kunne tage en fladmejsel og slibe til så den får en lille skarp spids på den ene kant. Den vil kunne skrabe lidt i overfladen. Derefter støvsuges og du lægger ny fuge i. Efter at det er lagt i drysser nu lidt tør fuge materiale over selve fugerne. Ligesom når man drysser sukker på sin havregryn. 

Derefter kører du rundt i cirkler med en lidt fugtig flisesvamp. Der ser du efter at alle småhuller lukkes. Efter 0,5 - 1 time kører du over gulvet med en mere våd flisesvamp.Du trækker diagonalt hen over fuger, og trækker kun 1 gang EN gang så skylles svampen op i en flisespand som denne LINK Vandet i flisespand skiftes jævnligt så man ikke kører med beskidt vand. Dagen efter renses fliser for det sidste kalkslør med f.eks. lip fliserens. Der afsluttes på samme måde med svamp og flisespand.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis