Forhøjelsesringe i loftsdåse/udtag

bør man sætte forhøjelseringe i lampeudtag når hullerne i gipsloftet er lidt for store i forhold til loftsdåserne. Dåserne er ført nogenlunde til overkanten af loftet men ikke igennem gipsloftet. Jeg tænker på støv og den slags som måske kan snige sig ind i den orange loftdåse da dåse og udtag jo ikke slutter helt tæt grundet de lidt for store huller og små skævheder  

Sidebemærkning: huset er fra 80’erne men der er opsat nye lampeudtag hvor jeg så at hullerne var for store og lidt skæve i forhold til dåserne. 

Vil det give mening af putte forhøjelsesringe i eller er det ok.  


Lmchm
bør man sætte forhøjelseringe i lampeudtag når... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

S. Fabrin: er det problem med plastikken/damspærre som kan ses på billedet? Det er blandt andet pga plastikken at jeg overvejer afstandsringene.

Mine elektriker synes ikke det var et problem. Hvilket undrer mig lidt..

Ville du anbefale at putte ringene eller tjener ikke noget formål i det viste tilfælde?




Lmchm

Ok. For sikkerheds skyld får jeg monteret ringene. Takker😀


Lmchm

Der sidder i 10,000 vis af dåser der er monteret på den måde, uden at det giver anledning til problemer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg er med på at selve monteringen er fin. Det var mere det plastik som ses på billedet jeg tænkte på. Man plejer vel at sige en dåse slal være tæt ud mod brændbare materialer. Det der damppærre/plast er vel ret brændbart. 


Lmchm

Nej, ringen sørger netop for at evt. gnister, der måtte forekomme på grund af dårlig forbindelse, bliver inde i dåsen. det er ikke sådan, at der står flammer ud af lampeudtaget. Plasticringen skal sammen med dåsen sørge for at der ikke opstår brand i omgivelserne. Både dåse og ring har gennemgået en glødetest, som gør at de er sikre. Når du skruer dåse og ring sammen, er de tætte ud mod brændbare materialer. Dampspærren er ikke særlig brandbar, men den smelter nærmest. Kun hvis der opstår brand i huset, kan det brænde, fordi temperaturen så er betydelig højere.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis