Forhøjelsesringe i loftsdåse/udtag

bør man sætte forhøjelseringe i lampeudtag når hullerne i gipsloftet er lidt for store i forhold til loftsdåserne. Dåserne er ført nogenlunde til overkanten af loftet men ikke igennem gipsloftet. Jeg tænker på støv og den slags som måske kan snige sig ind i den orange loftdåse da dåse og udtag jo ikke slutter helt tæt grundet de lidt for store huller og små skævheder  

Sidebemærkning: huset er fra 80’erne men der er opsat nye lampeudtag hvor jeg så at hullerne var for store og lidt skæve i forhold til dåserne. 

Vil det give mening af putte forhøjelsesringe i eller er det ok.  


Lmchm
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke forstået. Billeder kan hjælpe på forståelsen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan jo sætte en afstandsring på, den koster kun få kr. Link


Vi prøver igen, i morgen --

Der er ingen fare ved at der kommer støv, edderkopper el. lign op i loftsdåsen. Så for den sags skyld behøver du ikke at gøre noget. Forlænger ringen kommer ikke under 19 mm så det skal du lige have med i betragtning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er det ikke et problem med støv i loftdåser eller på udtagets bagside? I forhold til kortslutning. Der var ganske meget skidt og møg bag på de gamle udtag som blev taget ned. Det var egentlig bare det jeg ville undgå. 


Lmchm
Annonce

Man kan få en forlænger der går fra 6-50 mm link


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har aldrig oplevet at der har været problemer som kan relatere sig til støv bagpå lampeudtag. Det hedder ikke en Støvring men isolerings ring. Det er tiltænkt at isolere ledninger så de ikke kommer i direkte berøring med loft eller dampspærre ( i gamle dage alucraft som er elektrisk ledende )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok. Tak for alle svar. Jeg overvejer lige om jeg vil gøre noget ved det. De gamle udtag har siddet i over 30 år og var selvfølgelig godt støvede til, uden skade sket. Men omvendt er jeg gerne på den sikre side med små børn i huset. Men det skal selvfølgelig også give mening at bruge penge og tid på det. 


Lmchm

Er det ikke et problem med det plastik? (Ift. Eventuel gnist). 

hvilken afstandsring vil i anbefale? Ny eller gammel model og hvor høj?


Lmchm

Er det ikke et problem med det plastik? (Ift. Eventuel gnist). 

hvilken afstandsring vil i anbefale? Ny eller gammel model og hvor høj?

Afstandsringene er godkendte til brug som angivet. De er glødetestede til 850°C, så du kan roligt bruge dem. Tilpas selv højden, så den er passende.


fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis