Radiatortermostater "lækker" varme her i varmen

Danfoss ventiler RA-N (vinkel) med nye hoveder "lækker" varme igennem selvom de er helt lukkede.

Ventilerne er skiftet indenfor seneste to år.

Jeg har motioneret alle stifterne.

Cirkulationspumpen er en Alpha 15-60 S0 130

Såvidt jeg lige kan finde, så er pumpen i stand til at give et diff.tryk på 0,6 bar, hvilket den sikkert gør når den er stillet på max og varmebehov i anlægget er begrænset til det varme brugsvand (kan desværre ikke afspærre radiatorer fra vvb). Og RA-N kan vist kun præcist holde til diff.tryk = 0,6 bar.

Er det mon diff.trykket der laver balade?


Jeg kan alt - når det lykkes.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor så meget tryk på pumpen? Prøv da at skrue helt ned og se om det giver problemer.


Søren O

#Søren O

Som man kan læse, er min mistanke også pumpetrykket.
Jeg har først for nylig overtaget "pedeljobbet" - den tidligere er vvs'er (ikke at det borger for noget). Så inden jeg begynder med for meget stillen og regeren, syntes jeg lige jeg ville spørge "eksperterne" :-)



Jeg kan alt - når det lykkes.

Pumpetryk

Jeg har nu kørt med pumpen i stillinger "halv" og "minimum". Det har ikke haft den ønskede virkning. Faktisk tværtom.

Inden jeg griber til næste step, så vil jeg lige "på jagt" i anlægget, for at se om der "gemmer" sig en anden pumpe et sted. Anlægget er nemlig udvidet med det nuværende træpillefyr i den anden ende af det oprindelige oliefyr, som stadig sidder på anlægget. Måske sidder der en pumpe i den gamle unit.


Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis