Busk / træ foran soveværelsesvindue?

Hej,

Foran et soveværelsesvindue i et rækkehus, hvor vinduet vender ud mod stisystem skal jeg plante et eller andet, som kan dække/skærme vinduet ud mod stien. Der en lille forhave, hvor busken eller træet kan stå.

Det må evt. gerne være lidt farve i blade eller blomster.

Vi havde tænkt på et kirsebærtræ, men det bliver højt og bredt. Så stødte vi på Lauerbærkirsebær. Det var et forslag, da der ville være praktisk, at det var noget stedsegrønt.

Har nogen af Jer derude et godt forslag eller evt. praktisk erfaring med en løsning så vil jeg gerne om I har tid lige at skrive lidt i tråden her :)

Hvor meget væksten er om året betyder også noget. Overkanten af vinduet er vel omkring 220cm vil jeg tro.

Mvh Torben 




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tuja er også en mulighed. Også stedsegrøn, men vokser hurtigere end Lauerbæren tror jeg

Laurbær-kirsebær er flot og stedsegrøn. Den kan blev blive to meter høj og to meter bred. 

Hvis stien er i samme niveau som dit hus, behøver planten ikke være 220cm høj, men måske fx 180cm er passende. 

Laurbær-kirsebær vokser ikke vildt hurtigt. Den skal have en del gødning for at få lidt skub i processen. Jeg har selv haft sat 40 stk. Af dem til en hæk   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Min absolutte favorit når det skal være stedsegrønt er Taks.
Den kan klippes eller stå naturel, så du har alle muligheder. Du kan starte med at lade den gro vildt, og når den så bliver for stor, så kan den klippes. Den skyder villigt fra "bar" gren eller stamme, hvilket gør den meget nem at arbejde med.
Den eneste ulempe ved taks er at den er ufattelig giftig, men det er jo begrænset hvor mange der går rundt og gnasker på træer og buske i sin have   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis