Katte på taget om natten - hvad gør man?

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, og det driver mig til vanvid.


Bor i alm. parcelvilla. Sagen er at om natten, i flere timer - ofte mellem 01 og 04 - er der hvad jeg tror er katte der løber rundt på mit tag. Det lyder som kattepoter, men jeg kan ikke være helt sikker. Når jeg går ud og kigger, kan jeg ikke se noget - men der er de måske stukket af. Hvis jeg så går i seng igen, så begynder de igen så snart jeg er lige ved at falde i søvn. 

De kan faktisk larme RIGTIGT meget. Men lyd kan snyde nogengange, og måske det er en art fugl, jeg tror dog mest på katte - der findes mange af dem i kvarteret.


Hvad gør man?? Hvis jeg vidste hvilken kat det var specifikt kunne jeg jo bede ejeren om at holde inden om natten, men jeg har pt ingen idé om det.

Jeg har overvejet at lægge noget gift ud, men kun hvis jeg kan finde noget der ikke er skadeligt for kattene, måske noget der gør, at de ikke kan lide at være der.

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

I Norge bruger fangstmænd mårhonning, jeg ved ikke om det kan købes herhjemme. I Norge har de en lidt anden tilgang til fangst af mår, de bruger gerne slagfælder (det dur selvfølgelig ikke i DK med alle de katte der strejfer rundt omkring). https://www.fangstmann.no/

Philippe82 skrev den 19-07-2019 10:01:01

Jeg har slet ikke "mave" til at aflive sådanne pelsdyr. 

Har læst lidt mere om madding:

- Æg: holder sig i lang tid, men kan måske kræve mere tålmodighed

- Sukkermadder/wienerbrød: Skal skiftes oftere

- Kød: Lokker også katte

- Levende madding: Forbudt

 Hvad havde du så tænkt dig at gøre når måren sidder i din fælde? Hvis man gør det ene, må man også være mand nok til at gøre det andet. Ellers må man få professionelle til det.

Jeg synes slet ikke private skal forsøge at aflive dyr, medmindre man har jagttegn/forstand på det. 

Som jeg skrev længere oppe, har jeg tænkt mig at sætte den fri igen, langt væk fra mig.

Indtil videre har den dog holdt sig væk - lige siden fælden kom op faktisk. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis