Katte på taget om natten - hvad gør man?

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, og det driver mig til vanvid.


Bor i alm. parcelvilla. Sagen er at om natten, i flere timer - ofte mellem 01 og 04 - er der hvad jeg tror er katte der løber rundt på mit tag. Det lyder som kattepoter, men jeg kan ikke være helt sikker. Når jeg går ud og kigger, kan jeg ikke se noget - men der er de måske stukket af. Hvis jeg så går i seng igen, så begynder de igen så snart jeg er lige ved at falde i søvn. 

De kan faktisk larme RIGTIGT meget. Men lyd kan snyde nogengange, og måske det er en art fugl, jeg tror dog mest på katte - der findes mange af dem i kvarteret.


Hvad gør man?? Hvis jeg vidste hvilken kat det var specifikt kunne jeg jo bede ejeren om at holde inden om natten, men jeg har pt ingen idé om det.

Jeg har overvejet at lægge noget gift ud, men kun hvis jeg kan finde noget der ikke er skadeligt for kattene, måske noget der gør, at de ikke kan lide at være der.

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

PS: Det har stået på en 2-3 måneder nu. Og det er ikke mig der blot er mentalt forstyrret, fordi min hund kan også høre det :-) Jeg mistænker at kattene gør det fordi de ved det irriterer hunden...   

Lyder i mine øre som typisk husmår adfærd. 

jenshøj skrev den 18-07-2019 10:06:17

Hvis du bare vil vide, hvad det er, så kan du jo sætte et vildtkamera op. De fås for 2-300 kr, og virker på den måde, at de kun filmer, når der er bevægelse.

 Hvor finder man vildtkameraer til 2-300 kr  har du et link?   

De forskellige supermarkeder har dem af og til som spotvare til den pris. Men ellers kan de fås i "kina" webshops til en pris deromkring.

Harald Nyborg har et til 400 kr. 

Fælles for dem alle er selvfølgelig at det er noget billigt skrammel. Men sikkert godt nok til formålet.

Tænker i øvrigt også, at det sikkert er en mår.

Annonce

Nu har vi to bud på en mår, og en god idé med kameraet. Der er også nogle "bankelyde" som jeg ikke kunne få til at passe sammen med kattene. Kunne det passe på en mår?

Hvis du vil af med måren er der vist kun en mulighed, nemlig at få den indfanget. 

Alternativt kan du muligvis forsøge at skræmme dyret væk med fx. vand, med sådan en dims her, en sensor-styret impulsvander. 

En husmår løber vel ikke rundt på taget - er det ikke mere inde på loftet hvor den ødelægger isoleringen.


Søren O
Søren O skrev den 18-07-2019 12:10:05

En husmår løber vel ikke rundt på taget - er det ikke mere inde på loftet hvor den ødelægger isoleringen.

 Det kan du tro de gør, min nabo har stort set samme problem, han ser og høre jævnligt måren både på sit og genboens hustag.   Hans ruhåret vækker sommetider hele kvarteret her om natten når den høre måren på taget - den bliver helt balstyrisk, og så må min nabo ud med lommelygte og skræmme måren væk.  

Det er HELT sikkert en mår så! For jeg kan også se der er kradset isolering ud et sted, og havde ikke lige koblet det sammen med kattepote-lydende, troede det var en fugl.

SÅ fedt endelig at have det sporet ind! TAK!


Er det bare sådan en fælde jeg skal have købt så: bauhaus


Virker den?





Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis